Sunday, 4 October 2009

Budaya Islam PAS – parovokasi dan menyerang pemimpin UMNO satu trend PAS mengadapi pilihanraya


Budaya keganasan dan provokasi yang kerap dikaitkan dengan DAP ketika tragedi 13 Mei yang juga diwarisi PKR kini sudah meresap ke dalam penyokong-penyokong fanatik serta jumud generasi muda PAS. Tidak hairanlah kalau budaya seperti ini mudah menyerap kerana sudah duduk dalam satu kandang.

Itulah yang berlaku pada hari penamaan calon pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang semalam di Port Dickson semalam.

Ahli Majlis Tertinggi (MT), Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dipukul penyokong parti PAS ketika beliau bersama Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Dato’ Seri Ismail Sabri Yaakob dan beberapa ahli parti daripada UMNO Bera berjalan menuju ke pusat penamaan calon di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson.

Sekumpulan penyokong fanatik PAS melakukan provokasi melampau mengejek dan menayang wang kertas ke muka Ismail Sabri dan juga Azeez. Oleh kerana marah kerana tidak mendapat respons dengan gelagat jumud mereka, maka ‘penyokong-penyokong rimba’ ini menyerang dua pemimpin UMNO tersebut.

Pepatah orang tua ada berkata, ‘masuk kandang lembu mengemboh, masuk kandang kerbau menguwek, masuk kandang kambing mengembek’ dan kalau masuk kandang BABI ?

Terpaksalah ikut perangai babi, diberi makan minum kenyang-kenyang supaya cepat gemuk, montel lepas itu tunggu masa untuk disembelih………

Marilah kita lihat gelagat dalam gambar-gambar budaya penyokong fanatik dan jumud PAS yang telah warisi dari DAP dan PKR…..

Itulah contoh-contoh budaya Islam parti PAS yang tidak beradab, tidak berhemah, berakhlak dan bermoral. Begitulah kalau agama dijadikan barua oleh PAS untuk mendapatkan kuasa.

Budaya Islam yang telah diubahsuai oleh PAS untuk menyaingi keganasan yang telah sedia ada dari kalangan penyokong-penyokong DAP dan PKR.


9 comments:

Anonymous 4 October 2009 at 12:38  

Aku pernah join geragempor UMNO,sama je 2 x 5,hipokrit...berjuang utk UMNO yang untung orang atas.Kita ni macai je,Yang Gambi pun sama,fikir la sebelum menyesal,lebih2 besok perkataan yg sering di ucap oleh orang macamni " aku penat lawan utk UMNO,tapi tak dapat apa2,yang untung orang atas"Tak percaya ? kita tengok nanti.Semangat juang awak bagus,tapi leti sendiri nanti.

Anonymous 4 October 2009 at 12:47  

Yang Gambi wrote "Terpaksalah ikut perangai babi, diberi makan minum kenyang-kenyang supaya cepat gemuk, montel lepas itu tunggu masa untuk disembelih………"
Yang Gambi,elok bonar kau sobut pasal Babi ni sobab den teringat maso Md Isa jadi MB dulu,NS adolah pusat tornakan dan pengeksport Babi terbosar kat Asia Tenggara sebolum konao penyakit JE tu,ekau tak ingat ko ?

YANG GAMBI 4 October 2009 at 12:51  

Terima kasih anony buat ingatan untuk saya.....

Bagai saya, perjuangan saya untuk masa depan generasi saya supaya tidak jatuh kepada manusia pengkhianat bangsa dan agama.

Saya macam sdr anony juga, pernah berjuang dengan PAS sejak tahun 1970 lagi, habis harta benda orang tua termasuk tanah terjual kerana berjihad dengan PAS kononnya.... saya dan adik beradik hidup merempat bila tenaga keluaraga saya kehabisan harta, pemimpin-pemimpin PAS juga menjauhkan diri, mujurlah dengan perancangan kerajaan UMNO yang sdr anony hina keji ini menyediakan perancangan ekonomi untuk orang-orang Melayu dan saya diterima dan dapat hidup seperti sekarang..... anak-anak saya dapat belajar ke IPTA kerana dana dari kerajaan...

Kita kena ingat, bagaimana para sahabat Nabi Muhamad SAW memperjuangkan Islam, tetapi sehingga hari ini nama Baginda sahaja yang diagung-agungkan bukan para pejuang dan para sahabat, itulah ajaran Islam yang dibawa oleh Baginda iaitu taat dan patuh kepada pemimpin tanpa ragu atau bimbang mereka akan jadi kaya dan terkenal.......

Kita harus ingat, memilih pemimpin negara bukan kerana hartabendanya, kita memilih kerana yakin dengan pemerintahannya untuk kesejahteraan rakyat.......

Anonymous 4 October 2009 at 13:32  

Yang Gambi,
Saya memang setuju dengan pendapat saudara,tapi ia nya tak mengubah persepsi saya terhadap UMNO Selagi ramai pemimpin hipokrit dalam saf kepimpinan UMNO selagi itu saya percaya jenerasi muda akan merasa malu dikaitkan dengan UMNO..Sama yang seperi saudara cakapkan,saya pun pernah berhabis tenaga dan wang ringgit untuk UMNO.Kecewa ? memang ,kerana apabila melihat apa yang berlaku disekeliling kerana yang menyertai UMNO masing mempunyai niat yang tersirat apatah lagi yang memburu jawatan.Duit ? perkara biasa dalam budaya UMNO,.Jadi,macamana orang2 yang mempunyai idealis semangat juang nak bertahan.And the end of the day you will tell your self “I m not belong to this group”
Bagus lah,awak mempunyai daya juang yang tinggi dan menyumbang melalui bakat tulisan awak.Cuma saya nak pesan kan supaya lebih berhemah dalam menyapaikan masage kerana melalui hujah yang baik lawan boleh menjadi kawan.
Salam hormat

Anonymous 4 October 2009 at 14:53  

yela2 UMENO jer yang baik, UMENO yang jaga melayu, UMENO itu ini, RTM n TV3 baik... PAS ini 'provoke' jer kn... tapi kow kna ingat, pokok xkan bergoyang kalo xde angin.. aku orang tgh... PAS bukan, UMENO jauh skali...
tapi kalou kow judge satu pihak jer tanpa keadilan, kow memang same dengan UMENO yang lain... memperjuangkan nasib melayu konon.... peeeraaaahhh..

BelokKiriKanan 4 October 2009 at 15:46  

sdr. Yang Gambi, kalu berdasarkan cerita sdr di atas, saudara bekas penyokong taksub PAS dan sekarang penyokong taksub Umno. Saya pulak boleh belok kiri dan belok kanan yang mana dirasakan betul. saya bersetuju dgn anon. 12:38 yang pencacai bawahan cuma dipergunakan oleh pemimpin atasan demi kuasa mereka sedangkan pemimpin semuanya hipokrit bila dah dapat kuasa. so, jangan taksub kpd mana2 parti.

tentang kes Azeez tu, bagi saya beliau cuma nak publisiti murahan, dah tahu tu kawasan khas penyokong PR diredah juga. lagipun modal utk upah mat rempit buat provokasi tersangat rendah berbanding duit untuk dihulur kpd perwakilan masa kempen MT dulu.

Anonymous 5 October 2009 at 08:45  

woi
kut rimau masuk kandang kobau pon
den raso rimau 2 nemang pendek umor
ni plak orang

dah taw ko sarung baju bn,pas2 ko selambo jo masuk kek group pas
x raso diri 2 bingai bona ko?
dah xtaw undang2 pilihanrayo?

sodala ckit
ekau 2 KETUA PUTERA UMNO
xtaw undang pilihanrayo ko?

yg den polik bona ni
KETUA PUTERA xdo anak buah nk eskot
napo?
puak2 ni nmg bg KETUA PUTERA diorang ni kono tungkai ko?
kut yo,den sokong jugak
hahahahaha

Parlimen Pasir Mas 5 October 2009 at 21:53  

UMNO ke, PAS ke,PKR, semuanya penipu.... mari kita menyokong Datuk Ibrahim ALi (PERKASA) seorang insan yang benar2 memperjuangkan bangsa,agama dan negara. Mari kita semua menjadi ahli PERKASA....? Ada berani ke tidak....

Bekas Ahli PKR 7 October 2009 at 11:42  

Wahai masyarakatku sekalian....

Soalan yang diajukan

1.Dalam dunia nie negara islam dan negara mana yang tak main rasuah...?Fikirlah sendiri....

2.Kamu semua memang pandai bermain kata-kata...? Tetapi sedar tidak kamu semua... adakah kamu bijak dan cerdik...? Apakah dah jadi Perak,Selangor dan Penang?....

3.Masyarakat melayu islam memang hebat mengata,mengutuk dan mencaci...? Tetapi selepas diberikan jawatan adakah perlaksanaannya perfect..? Lihat apa yang terjadi di Selangor....?

4.Harus kita ingat jngn percaya kepada seorang lawyer pun sbb mereka ini yang pemubunuh kita semua...lebih-lebih lagi lawyer PR sanggup membuatkan fakta yang salah jadi betul...fikirlah....terlalu ramai pemutar belit didlm PR....?

5.Adakah didlam PAS,PKR dan DAP tiada yang memperlakukan rasuah...? Tapi kenapa masih lagi diberi kepercayaan oleh masyarakat yang tidak bijak..?

6.Lihat satu lagi persoalan ini khas ditujukan kepada pengikut PKR...siapa yang membawa PKR pada tahun 1997/98....? Soalan saya dimanakah

1.Dr.Chandra Muzaffar
2.Zainur Zakaria ( Bekas calon ahli parlimen)
3.Saudara Ruslan Kassim
4.Lokman Adam
5.Ezam Mohd Nor

Mereka ini yang bnyk berjasa dlm PKR sehingga disegani tetapi meraka pulak yang dihina dan dicaci...sbb mereka lari dari PKR, disbbkan ideologi yang dimainkan oleh MT India dan Cina dlm PKR la.. yang membuatkan PKR sendiri terjebak dalam unsur RASUAH dan tidak TELUS dlm sesuatu perkara.Ini dinamakan KEADILAN...? sedarlah wahai bangsaku semua... mereka yang tinggal didalam PKR adalah orang UMNO yang tiada jawatan dan kaki merajuk tidak dipilih olek akar umbi.

Untuk penyokong PAS khasnya....satu saja soalan yang ingin diutarakan....PAS adalah parti yang memperjuangkan islam...kamu semua terfikirkah...adakah cerita dan maklumat yang kamu terima itu benar atau tidak..(selain dari isu rasuah)? Adakah maklumat yang diperolehi itu kamu dapati dari depan mata kamu sendiri, didengar sendiri? Setiap dakyah yang kamu semua terima itu jika salah dan tidak benar berdosa jawapannya. Ingat PAS memperjuangkan islam secara kesuluruhan jadi sedarlah wahai kamu segala penipuan yang dibawa oleh PR itu sememangnya tidak benar dan palsu demi menegakkan benang yang basah... Jngn terlalu emosional berfikirlah demi bangsa dan agama kamu...Jadi aku merayu kembalilah kepada basic islam Ad-Din....untuk memperkukuhkan barisan kita. Secara keseluruhan apa yang kamu dengari bersikap bijaklah dan cerdik....jngn terlalu terpedaya kepada anasir yang jahat dan tidak benar. Allah maha kaya dan adil...kita lihat siapa yang benar dan tidak benar.


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP