Friday, 9 October 2009

N31 Bagan Pinang : Dr Novandri Tawar Diri Rawat 'Mangsa Tetak' Bagan Pinang.

Dr Novandri Hasan Basri

Penulis terkejut dengan 2 foto yang disiarkan di dalam web pro-PAS Buletin-Online dan keterangan yang diberi oleh Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS Pusat.

Di dalam keterangan beliau, Idris mendakwa :-

"Parti Islam Se-Malaysia (PAS) mengutuk tindakan ganas Pemuda Umno yang menyerang Markas Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Pusat dan menetak seorang petugas pemuda PAS di Bagan Pinang lewat malam tadi."

Sila perhatikan kedua-dua foto dengan teliti di bawah yang dijadikan 'bukti' tentang 'keganasan' parti Barisan Nasional dan penulis akan menerangkan dari sudut perubatan.



Pada mulanya penulis terkejut dengan 'tahap kecederaan' yang di alami oleh 'mangsa' keganasan parti UMNO.

Tetapi, simpati penulis bertukar dan penulis tergelak pula!

Selama pengalaman penulis sebagai seorang doktor selama 16 tahun, inilah yang pertama sekali penulis pernah lihat betapa 'tahap kecederaan mangsa' tersebut tidak logik dan tidak sama dengan kerosakan tisu-tisu badan seseorang itu!

Foto yang pertama sungguh mencurigakan kerana :-

1. 2 kesan hirisan di baju tidak memberikan sebarang kesan luka kepada badan si 'mangsa'.

2. Penulis tidak percaya dengan tompok-tompok darah di kedua-dua kesan koyak tersebut kerana tompok-tompok darah itu tidak memenuhi kedua-dua kesan koyak itu.

3. Logikkah tompok darah tanpa luka di badan si mangsa?

Sebagai seorang doktor, penulis membuat kesimpulan bahawa 2 kesan koyak dan 2 tompok darah di belakang si 'mangsa' itu tidak bersangkut paut atau mempunyai unsur-unsur pembohongan.

Jika merujuk kepada foto kedua, kita akan lihat 2 set luka dan pengaliran darah ke bawah muka kerana graviti.

1. Set luka yang pertama ialah kening kiri si 'mangsa' dan satu lagi ialah di frontal head beliau.

2. Yang menghairankan penulis ialah si 'mangsa' ini turut mempunyai 2 set darah yang berlainan warna darah!

3. Darah yang mengalir daripada kening kiri beliau berwarna merah gelap.

4. Manakala darah yang mengalir daripada frontal head beliau berwarna merah terang.

5. Tidak ada di dalam dunia ini seorang manusia mempunyai 2 set warna darah yang berlainan kecuali jika darah tersebut dari salur arteri atau pun salur vein!

6. Tetapi jika merujuk kepada foto tersebut, luka di frontal head tersebut tidak mungkin hanya melukakan salur arteri sahaja.

7. Mungkin ada yang mengatakan bahawa pancaran cahaya dek flash kamera yang menyebabkan warna darah tersebut berlainan tetapi jika kita perhatikan dengan teliti, perbezaan warna darah bukan kerana cahaya flash kamera tetapi bergantung kepada set-set luka tersebut iaitu sama ada dari kening atau frontal head.

Penulis menyimpulkan bahawa foto no. 2 juga amat mencurigakan dan mungkin mempunyai unsur-unsur pembohongan.

Mungkin si 'mangsa' itu telah mendapatkan rawatan tetapi seperti kes seperti 'mangsa tetak' akan melibatkan kes polis, maka si 'mangsa' sepatutnya mendapatkan rawatan di hospital kerajaan.

Kita tentu ingat kes liwat Anwar Ibrahim yang mendapatkan rawatan di Hospital Pusrawi tetapi dirujuk ke Hospital kerajaan kerana kes tersebut akan melibatkan kes polis.

Tetapi yang menambah kecurigaan penulis ialah si 'mangsa' tersebut tidak membuat laporan polis tetapi mensensasikan luka-luka beliau kepada media pro-PAS.

Penulis mensyorkan kepada si 'mangsa' supaya berani menampilkan diri agar 'luka-luka' beliau diteliti dan diberikan rawatan.

Apa pun, di sini penulis menawarkan diri untuk merawat luka-luka si 'mangsa' ! Lagi pun penulis sedang berada di Bagan Pinang sekarang sehingga 11 hb ini.

Dan jika si 'mangsa' berbohong dan cuba mencederakan diri sendiri agar tampak real, jangan takut kerana kita akan tahu usia luka tersebut!

15 comments:

bRAVEhEART 9 October 2009 at 01:45  

Salam,
Mangsa ini nampaknya kebal, yang koyak hanyalah baju sedangkan kulit langsung tak calar. Mungkin dia sebahagian dari bala tentera syaitan agaknya. PAS cuba main silap mata - baling batu tetapi sembunyi tangan dalam jubah mereka ~ bRAVEhEART
http://braveheart-blogger.blogspot.com

Anonymous 9 October 2009 at 01:56  

Marilah mulai pagisubuh esok dan sehingga akhir PRK, kita bersama-sama berdoa semoga Allah SWT kalahkan PAS, lemahkan PAS dan satukan hati2 kita dalam UMNO!!

Jangan bertangguh lagi wahai sahabat2ku jika kita sayangkan Malaysia, Sayangkan Islam, Sayangkan bangsa kita!! Mulakanlah sekarang wahai tuan2 sekalian. Doa kita akan didengar Allah dan Kuasa Allah tiada siapa dapat melawan..

YA ALLAH YA KAREEM..dengarlah Rintihan hamba2MU ini Ya Allah.!! Lemahkan dan Kalahkan lah PAS!!

nalapambu 9 October 2009 at 01:57  

Image UMNO akan semakin tercemar jika Isa Samad menang di DUN N31 Bagan Pinang.
Ini akan memberi makna bahawa UMNO mengamalkan dan menyokong RASUAH.
Isa Samad telah didapati bersalah dan di hukum kerana mengamalkan RASUAH dalam politik. Satu dunia sudah sure heboh tentang keburukan salah laku Isa Samad. Perbuatan nya ini telah sangat mencemarkan UMNO sehingga ramai rakyat telah menolak UMNO.

Amalan RASUAH sangat keji dan buruk, ianya bertentangan dengan semua ajaran agama termasuk islam. Ini kerana RASUAH boleh menghancurkan negara.

Adakah patut kita menjadikan seorang pengamal RASUAH sebagai pemimpin kita? Jika kita menyokong seorang pemimpin yang mengamalkan RASUAH, bermakna kita telah menyokong RASUAH juga.

Marilah kita perangi RASUAH, kita tolak pemimpin yang mengamalkan RASUAH.
UMNO masih kotor dan tercemar dengan RASUAH

Anonymous 9 October 2009 at 01:57  

Iskkkk aku makin benci dengan PAS!!
Dulu aku ingt die blh jadi Islamik..tp skrg jd penipu plak..

Anonymous 9 October 2009 at 02:03  

mamat nalapambu ni upahan PAS dr negeri mn ekk??
Mmg btul pun ckp ko tu. sbb tu kite kn tolak PAS, sbb PAS bkn stkt rasuah dlm isu projek di Kelantan, tanah2 balak di agih2kan pada kroni2 Nik Ajis, berratus juta hasil balak di'hilangkan' dlm pentadbiran PAS kelantan, hasil cukai perbandaran pula dikongsi dengan kroni2 PAS untuk membuka syarikat2 baru.

Mengapa PAS tidak teringin dedahkan? ISA samad dah kena hukum dalam parti, dia dah beruabh dan berazam. lgpun dia buakn sabit jenayah rasuah tetapi hanya mslh peraturan parti UMNO..
tapi Nik Ajis msh bebas buat maksiat tanpa sekatan?? Rasuah dan pecah amanah adalah maksiat tp mengapa kalau nik ajis buat di 'haruskan' pula??

Negeri lain..? banyakkk sgt..sbb tu Selangor nak tumbng dh krjnnye..

Anonymous 9 October 2009 at 02:28  

Org PAS bila nak buat sesuatu sentiasa di minta ingat mati mcmmana rasulullah ingat mati sebanyak 70 kali sehari..

Mati takde ubat..

Bila mati Allah akan hidupkan balik..

Maka ketika tu akan di tanya akan amal perbuatan kita di dunia.. amalan baik dan buruk..

Untuk apa di tanya.. untuk dibalas.. dengan syurga dan neraka..

Anonymous 9 October 2009 at 02:31  

.. sambungan,

jadi ahli pas dididik menjadikan Allah sandaran..

Ingatan dibuat hampir setiap masa tanpa mengira tempat, tanpa kira apa bangsa sekalipun..

UMNO? mcmmana? selain melayu.. melayu.. dan melayu.. melayu ISLAM.. dan Islam Melayu..

Undilah Barisan Nasional, Tolak Pakatan Haram 9 October 2009 at 02:40  

Jahanamlah PAS bersama fitnah mereka.

DNL 9 October 2009 at 03:31  

Tak payah lah Doc,

cakap berbuih pun bukan depa nak percaya orang semua dah maksum dah kalau berzina pun halal buat apa pun halal yang haram kita jee.....

orang umno semua tak kena yang bagus cuma orang PAS yang dok kena tipu dan berselindung disebalik ugama untk melakukan kerja maksiat mereka. ''cuma tak nak mengaku ... hipokrit. lagipun depa boleh sembahyang doa kat nik aziz dah hilang dosa dah.....

dalam sembahyang boleh doa macam macam ........... walau pun dalam sembahyang wajib tak payah ikut tertib mazhab dah boleh ikut mazhab petua nik aziz........

DNL 9 October 2009 at 03:37  

Org PAS bila nak buat sesuatu sentiasa di minta ingat mati mcmmana rasulullah ingat mati sebanyak 70 kali sehari..


ingat mati konon tapi perbuatan tak macam orang insaf nak mati.... menipu mememsong orang dalam politik dan juga bisness.... paling banyak yang kencing duit orang meniaga ialah orang PAS tambah diKalantan dan Kedah dah mula .......

cerita projek mintak duit urusan konon alasan takdak duit macam orang UMNO dapat duit sikit hilangkan diri talipon tak angkat .....alih alih tukar no....

ingat mati? insaf lah akan kata kata kita dulu dan perbuatan barulah nak mendabik dada.

menyesat dan memesongkan akal dan akidah umat je lah kerja kau orang.

Myfuad 9 October 2009 at 10:33  

apa kabor azeez...hari tu kena belasah...ha ha...majulah babi untuk isa dan umno...take beer...

Zorro 9 October 2009 at 11:11  

Rakan sekongkol PAS pun BOBROK, kita rakyat Malaysia malu bila Nik Aziz menghalalkan Eli Wong beraksi bogel. Rasanya semua agama tak benarkan begitu, tapi PAS boleh halalkan.

Anwar Brahim plak, terang2 kaki liwat pun pembangkang angkat jadi hero. Rasanya semua agama pun benci perangai manusia macam tu, tapi PAS halalkan jugak.

LIWAT ke BOGEL ke yang penting dapat kuasa...tu semua kira halal bagi PAS...

Ya Allah..., hancurkan golongan-golongan munafik yang mempersendakan agamamu, berilah UMNO kekuatan dan hidayah untuk menentang kekufuran ini...Amiinnn.

Anonymous 9 October 2009 at 12:46  

PR pakai stuntman di Bagan Pinang sebab itu lah dia berrambut panjang

myartch 9 October 2009 at 15:13  

Isa Rasuah?... ish2... nampak sgt x tau pasal politik... kes Isa ni pasal cantas mencantas oleh perosak dalam UMNO... Org mcm ni yang buat UMNO rosak.... Anuar kecoh pasal rasuah dalam UMNO... tapi masa dia dudok dlm UMNO dulu... xde pulak bising2... padalah dialah pelahap pojek2 mega...

EMMMM... kaau Isa terkenal dgn Babi... Nik Aziz plak terkenal dgn Patung Budha yg terbesar di Malaysia..... sedey bila tgk negeri yg kononnya serembi mekah tapi ada berhala yg paling besar...

Anonymous 11 October 2009 at 00:49  

PAS dah ada bini banyak. Nak tanggung bini banyak mengguna duit balak di Kelantan. Bayar nafkah bini muda RM3.0juta duit balak. PAS di depan rasuah dan di belakang amal jariah.Tetap duit


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP