Monday, 28 December 2009

Lapan Pilihan Raya Kecil Warnai Politik Negara Pada 2009

27 Disember, 2009 11:42 AM

Oleh Syed Azwan Syed Ali

KUALA LUMPUR, 27 Dis (Bernama) -- Senario politik negara tahun ini diwarnai lapan pilihan raya kecil, dua bagi kerusi Parlimen dan enam kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN).

Dan keputusan lapan pilihan raya kecil itu menunjukkan bahawa demokrasi masih subur di negara ini kerana pakatan pembangkang terdiri DAP-PKR-PAS menang kedua-dua kerusi Parlimen dan empat daripada enam kerusi DUN itu.


Read More

Wednesday, 16 December 2009

Edisi Khas :Resolusi BPN Untuk Boikot Blogger Biadap terhadap Pemimpin Pilihan Rakyat !!!



BLOGGERS PEMBELA NEGARA


1. BPN memandang serius saranan Perdana Menteri di laman 1Malaysia ( di sini ) yang mahukan blogger mengamalkan kod etika yang boleh menjadikan mereka dihormati oleh semua pihak. Antaranya :


• Be honest and fair in gathering, reporting and interpreting information

• Never plagiarise

• Identify and link to sources whenever feasible

• Never publish information they know is inaccurate - and if publishing questionable information, make it clear it's in doubt

• Distinguish between advocacy, commentary and factual information

• Admit mistakes and correct them promptly

• Show good taste. Avoid pandering to lurid curiosity

• Explain each blog's mission and invite dialogue with the public over its content and the bloggers' conduct

• Disclose conflicts of interest, affiliations, activities and personal agendas

• Abide by the same high standards to which they hold others

2. BPN telah mengenalpasti ada blogger yang menzahirkan sokongannya kepada Kerajaan/BN namun masih mengamalkan budaya 'kotor' dalam menjadi seorang blogger. Termasuklah mengugut PM jika melantik individu tertentu menjadi anggota kabinet dan mengutuk Ketua Pemuda UMNO yang telah dipilih oleh perwakilan sehingga menimbulkan polemik sesama blogger yang berjuang membela negara.

3. Budaya ini sangat tidak sihat di dalam usaha Perdana Menteri untuk mendapatkan kembali sokongan rakyat dan sebagai Blogger Pembela Negara kami tidak akan membiarkan blogger seperti ini berada di dalam senarai blog di kalangan 85 ahli BPN termasuk 22 Penyokong BPN. Usaha ini juga akan disokong oleh blogger-blogger yang lain kerana mereka juga meminta BPN memainkan peranan yang berkesan di dalam mengatasi masalah yang semakin membarah ini.

4. Untuk itu BPN mendesak blogger yang dimaksudkan agar berhenti dengan segera dari terus menggunakan pendekatan kasar, kesat di dalam mengkritik/ memalukan pemimpin tertentu termasuk menggunakan perkataan ugutan terhadap Perdana Menteri sehingga menimbulkan suasana tidak sihat di kalangan blogger yang pasti akan menjejaskan usaha ke arah mencapai kemenangan di PRU akan datang.

5. Jika tidak, maka kami terpaksa mengambil tindakan tegas dengan mengeluarkan blog-blog mereka yang melampau dari senarai blog kami dan meminggirkannya dari terus berada bersama kumpulan yang membela agama, bangsa dan negara. Tempoh diberikan sehingga 17 Disember Khamis 11.59 malam pada 1 Muharam 1431.

Mereka juga perlu meminta maaf kepada semua pihak yang dihentam dan memadamkan semua artikel yang telah mengguris perasaan sebilangan pihak yang lain di dalam UMNO dengan kadar segera.


Semoga kita akan menjadi blogger yang menyatukan rakyat berbilang bangsa dan agama dan menolak sebarang bentuk provokasi yang boleh menjejaskan keamanan yang kita kecapi selama ini khasnya di alam siber.


Sekian, terima kasih !



Yang benar,


Panglima Perang Cyber
http://penembak-tepat.blogspot.com


harap dapat disebarkan oleh rakan-rakan samada geng BPN atau bukan !!!


Read More

Monday, 14 December 2009

SEKUPANGDUA, JASA MU TETAP DIKENANG WAHAI SAHABAT.


SALAM SAHABAT KU SEKUPANGDUA..SEMUGA SAHABAT BEROLEH KESIHATAN DAN KESEJASTERA SENTIASA.

TERHARU MENDENGAR BERITA SAHABAT INGIN MENINGGALKAN PERJUANGAN ALAM SIBER.

BERAT RASA HATI KAMI MELEPASKAN SAHABAT KU SEKUPANG DUA MENINGALKAN PERJUANGAN ALAM SIBER INI. SEKIRANYA DAPAT DITAHAN INGIN SEKALI TANGAN INI MENAHAN MU WAHAI SAHABAT. TAPI KAMI PERCAYA SAHABAT TENTU MEMPUNYAI SEBAB TERSENDIRI YANG AMAT PENTING LAGI PERIBADI YANG HARUS DISELESAIKAN DULU.

KEHILANGAN SAHABAT KU DARI ALAM CYBER KELAK TETAP AKAN KAMI RASAI DAN RINDUI.

PERCAYALAH WAHAI SAHABAT KU SEKUPANGDUA, DIHATI INI SENTIASA BERBANGGA DAPAT BERKENALAN DAN BERSAMA-SAMA BERJUANG DENGAN SAHABAT YANG KAMI KETAHUI MEMPUNYAI JIWA YANG BESAR DAN KEKUATAN SEMANGAT YANG AMAT TINGGI LAGI TULEN UNTUK MEMBELA BANGSA DAN AGAMA.

KAMI TETAP MENUNGGU SEKIRANYA SATU HARI NANTI SAHABAT TERINGAT UNTUK KEMBALI BERSAMA-SAMA BERJUANG DI ALAM SIBER.

JASAMU TETAP KU KENANG SAHABAT....

HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!


SALAM PERJUANGAN,


ABANGTUAH.

http://sekupangduas.blogspot.com/2009/12/wasiat-sekupang-dua-aku-undur-diri.html


Read More

Sunday, 18 October 2009

BLOG INI PERLU TERUS BERNYAWA


Aku yakin blog ini akan terus dikunjungi pelanggan kerana aku percaya blog ini adalah blog yang mendapat perhatian pelanggan yang mengunjungi kesini memandangkan begitu ramai 'chef' yang telah memberi 'hidangan hebat' dari masa kesemasa.

Blog ini bolehlah dianggap alternatif kepada pemberitaan secara konvensional seiring dengan blog-blog mahupun portal-portal lain terutamanya dari pihak pembangkang. Blogger-blogger boleh terus merangkaikan artikel dalam blog mereka kedalam blog ini kerana aku amat yakin sehingga kini blog ini terus menerima kunjugan. Roshatika sebagai rakyat tempatan boleh terus menymubang untuk berita-berita tempatan, manakala blogger-blogger lain boleh menyumbang artikel mereka dari masa kesemasa. Aku lihat ada beberapa figura yang berminat untuki turut sama berkarya secara maya namun perlukan peluang. Jibam(he he) dan Mizi sewajarnyaq sudah sekurang-kurangnya menghantar beberapa artikel secara sendirian atau juga boleh berkalobrasi dengan Roshatika andainya perlukan bimbingan sebegitu. Rahman juga boleh bermula, kerana antara ramai-ramai Pemuda yang rajin ke Command Centre, aku selalu berpeluang bersama mereka dan pernah bertukar pandangan dan pendapat. Aku kagum dengan beberapa perkara yang mereka telah dan sedang ilhamkanterutamanya Mizi dan Jibam(Hilmi). Semalam aku juga telah menerima sms dari KP cawangan TIP yang secara berseloroh mengucapkan Happy Deewali kepada aku.....

APA-APAPUN aku juga ingin mengucapkan terimakasih kepada pengundi dari keturunan India yang telah kembali menyokong UMNO dan BN.....depa bukan benci UMNOpun...... serta ucapan

HAPPY DEPAVALI


Read More

Friday, 16 October 2009

1 Malaysia di Bagan Pinang

Alhamdulillah Bagan Pinang kembali aman sentosa. Pengundi telah bersuara dengan jelas dan lantang sekaligus menghantar isyarat pada PAS dan PKR bahawa Bagan Pinang bukan tempat untuk mereka pengaruhi dengan taktik pengganas ala gerilya mereka.

Violence is the last refuge of the incompetent. And the people of bagan Pinang khususnya dan telok kemang amnya just don't believe in violence.

Demografi di bagan Pinang yg berbilang kaum bolehlah dianggap spt model kecil utk negara Malaysia (cuma peratusan penduduk India dan cina terbalik-yg mana India lebih ramai). Keputusan prk di bagan Pinang jelas menunjukkan formula 1 Malaysia yg didukung oleh BN lah yg boleh diterima oleh segenap golongan masyarakat.


Read More

Wednesday, 14 October 2009

BN Kekal Di Bagan Pinang


Read More

Monday, 12 October 2009

PRK N31 – PAS Kalah Tetapi PKR Yang Meroyan..!

Kisah ini berlaku semalam ketika hampir kepada waktu pengumuman keputusan PRK DUN Bagan Pinang……

Ada serombongan sahabat sahabat UMNO seramai tiga orang didalam sebuah kereta singgah di stesen petrol Petronas Port Dickson untuk mengisi minyak sebelum berangkat pulang ke Lembah Klang.

Sebaik sahaja tiba di Petronas salah seorang daripada mereka ini pula terserempak dengan rakan sepejabatnya yang dikenal pasti seorang “penjilat Tegar” PKR yang turut berada di Port Dickson untuk menyokong calon PAS dalam kempen PRK Bagan Pinang.

Mereka pun bersalaman dan bertanya khabar, dimana sahabat ini tadi telah “bergurau dan mengusik” rakannya si penjilat tegar PKR dengan kata kata “…Tahniahlah.., PAS menang lagi, besar pulak majoritinya kali ni....”

Tanpa disangka-sangka, rakan sepejabatnya itu hilang pertimbangan dan terlalu emosi cuba menyerang sahabat ini, mujurlah sempat dileraikan oleh sahabat sahabat yang lain… Tetapi si penjilat tegar PKR itu mahu terus menyerang dan mencabar sahabat tadi untuk “bertumbuk” dengan kata kata “.… Kau nak cari gaduh ker..? Marilah aku tunggu…”

Demikianlah didikan dan tunjuk ajar yang dapat diwarisi oleh penjilat penjilat fahaman Anwarisme, mereka hanya akan menerima hakikat sekiranya sesuatu keputusan itu memihak kepada mereka sahaja...!

Sahabat tadi menceritakan bahawa beliau amat terkejut dan kecewa dengan reaksi rakan sepejabatnya itu kerana sungguhpun berbeza idealisme politik tetapi sepanjang waktu dipejabat beliaulah yang banyak membantu rakannya itu….

Tahniah diucapkan kepada pengundi pengundi DUN Bangan Pinang yang telah secara beramai ramai kembali menyakini UMNO-BN, semoga disinilah bermulanya titik tolak kebangkitan sokongan kepada kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak!

SYABAS RAKAN RAKAN BLOGGERS PRK N31
Timbalan PM merangkap Timbalan Pengerusi BN bagi PRK N31 DUN Bagan Pinang, Tan Sri Muhyiddin Yassin ditemani oleh Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan mendapat taklimat oleh rakan rakan Bloggers yang beroperasi di Command Centre DUN Bagan Pinang


Read More

Sunday, 11 October 2009

ALHAMDULILLAH!!! ALLAH MENGURNIAKAN KEMENANGAN KEPADA BARISAN NASIONAL

“Sesungguhnya Qurnia Itu Di Tangan ALLAH, ALLAH Memberikan Qurnia-Nya Kepada Sesiapa Yang Dikehendaki-Nya dan ALLAH Maha Luas (Qurnia-Nya) Lagi Maha Mengetahui”, Surah Al-Imran Ayat 73.


Read More

BN kekalkan kerusi DUN Bagan Pinang

11/10/2009 8:18pm

BN mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang di Negeri Sembilan setelah calonnya, Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad mengalahkan calon Pas, Zulkefly Mohamad Omar dengan majoriti 5,435 undi dalam satu pilihan raya kecil hari ini.

Mohd. Isa memperolehi 8,013 undi manakala Zulkefly mendapat 2,578 undi.


Read More

RAKYAT SOKONG UMNO & BN - YB Ahmad Maslan

Keputusan Pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang dengan jelas membuktikan bahawa rakyat menerima Barisan Nasional.

Kejayaan Besar BN di Bagan Pinang adalah disebabkan oleh 5 faktor berikut :



1. Rakyat menerima semula BN & kepimpinan PM & TPM dengan gagasan 1 Malaysia, Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan.

2. Tan Sri Isa Samad adalah calon yang dikenali, mesra rakyat, banyak jasa ,anak tempatan yang menjadi hero di kampung sendiri, Bagan Pinang

3. Kerja kuat, teratur semua jentera UMNO & BN dengan p[impinan TPM / MB / TS Isa / jentera tempatan / jentera angkat / jentera sayap dan lain-lain.

4. Gelagat buruk gerombolan pembangkang bermula pada hari penamaan calun hingga jam 5 petang tadi tidak diterima oleh sesiapa pun.

5. Pasukan tentera / undi pos yang berterima kasih atas segala kebajikan & menafaat yang diperolehi dalam Angkatan Tentera Malaysia termasuk pengumuman bandar Port Dickson menjadi Bandar Tentera oleh Perdana Menteri.

Rakyat Malaysia menerima kemenangan dengan rasa syukur, tanpa sombong dan bongkak & dengan tawaduk akan meneruskan khidmat untuk rakyat.

(Kenyataan Rasmi YBD Ahmad b. Maslan - Ketua Penerangan UMNO Malaysia)


Read More

Keputusan tidak rasmi: BN menang dengan majoriti 5,435

11/10/2009 7:44pm


PORT DICKSON 11 Okt. - Keputusan tidak rasmi: Calon Barisan Nasional (BN), Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad menang pada pilihan kecil DUN Bagan Pinang dengan memperoleh 5,435 undi.

Mohd. Isa memperoleh 8,013 undi manakala calon Pas, Zulkifly Mohamad Omar memperoleh 2,578 undi.


Read More

Isa Samad peroleh 6,761 undi setakat ini!

PORT DICKSON 11 Okt. - Calon Barisan Nasional (BN), Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad sedang mendahului dengan majoriti 4,747 undi pada proses pengiraan undi pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang.

Sehingga proses pengiraan dihentikan sementara untuk sembahyang Maghrib, BN mendapat 6,761 undi manakala Pas mendapat 2,014 undi. Perbezaan undi 54.1 peratus. - Utusan


Read More

KEMENANGAN LUAR BIASA BN DIBAGAN PINANG???

BN MENANG BESAR DIBAGAN PINANG

Posted by Detguaq Sunday, October 11, 2009


ALHAMDULILLAH!!!

Sehingga saat ini bertalu-talu sms masuk untuk memaklumkan keputusan tidak rasmi mengenai kemenangan besar BN. Ada yang memberitahu secara rambang bahawa kemenangan kali ini adalah kemenangan besar. Manakala ada yang memberi secara bernombor. Ada yang sebut majoriti melebihi 4000 undi. Ada yang mendakwa sudah melebihi 5000 undi. Namun bagi Peti Undi Teluk Kemang, aku dimaklumkan undi BN adalah 1,109 manakala undi PAS hanya 563. Maklumat ini adalah dari bilik undi Teluk Kemang. Bermakna majoriti untuk peti undi ini bertambah lebih dari 500 undi berbanding hanya 50 undi pada PRU 12 yang lepas.

Lain-lain maklumat akan aku siarkan berperingkat-peringkat.


**DETGUAQ- PELANTAQ HUJAH.



Read More

BN MENANG DENGAN MEJORITI BESAR!!!!


kEPUTUSAN TIDAK RASMI :

BN menang majoriti 3000 lebih (unofficial)


Read More

Seramai 81.65 peratus keluar mengundi!

PORT DICKSON 11 Okt. - Semua pusat mengundi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang telah ditutup pada pukul 5 petang dengan 81.65 peratus keluar mengundi. Keseluruhan 11,157 pengundi keluar mengundi.- UM

Proses pengiraan undi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang sedang dibuat di lapan pusat peti undi ketika.

Peti undi pertama tiba di pusat penjumlahan undi di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD), di sini dijangka akan tiba pada bila-bila masa.

Semua proses pembuangan undi berakhir pukul 5 petang selepas kelapan-lapan pusat pengundian ditutup.


Read More

MILITAN PAS MENGANAS DI BAGAN PINANG


Read More

Militan PAS bertindak liar di Telok Kemang...








Read More

NIZAR KUDIK: PAS KENA ANGIN AHMAR DI BGN PINANG

Pas di Bagan Pinang seolah-olah lumpuh bagaikan terkena angin ahmar. Dr Lo' Lo' telah hilang akal dan strateginya semua tak menjadi.

Terbaru ialah malam tadi Dr Lo Lo telah menyebarkan khabar angin kononnya hasil bantahan Salehudin Ayub PRK Bagan Pinang di tunda ke 13 Otober 2009 Selasa depan. Ini dilakukan dalam kempen rumah ke rumah di beberapa taman perumahan, terutamanya Taman Intan, PD.

Inilah penipuan saat-saat akhir yang digunakan oleh Dr Penipu, Bahaya sungguh doktor macam ni. TM menasihat kepada ahli Pas jangan jangan lah pergi ke klinik doktor penipu ini ,takut dia bagi salah ubat. Dr Lo Lo adalah doktor perubatan, yang sekarang ini tahap 4 dalam perubatan ongkology. Dah tahap tu banyak-banyak lah bertaubat , usah ler bawa cerita merepek-repek.

Wahai muslimut Pas Wilayah Persukutuan, Ape ke hee nyer. boss mikemer...macam itu ker seorang pemimpin muslimat Islam.







Read More

Sekitar Peti Undi Bagan Pinang


update 9.10am:Peti Undi Bagan Pinang,keadaan hujan .






Read More

Sekitar Peti Undi Telok Kemang







Read More

Bagan Pinang dan kisah mahu menang...

Calon Barisan Nasional (BN) Mohd. Isa Samad atau Zulkefly Mohd. Omar (Pas), siapakah yang akan menjadi pilihan pengundi pada pilihan raya kecil Bagan Pinang, Negeri Sembilan?

Penentuan mengenainya akan diketahui malam ini. Berdasarkan banyak maklum balas dan melalui pengamatan Awang meninjau beberapa hari kempen pilihan raya kecil itu, tidak sukar meramalkan keputusannya.

Di atas kertas bekas Menteri Besar itu dijangka menang. Ternyata sambutan para pengundi semua kaum terhadap Isa jauh lebih baik di sebalik tekanan, provokasi dan pelbagai manipulasi pembangkang.

Pembawaan beliau yang sentiasa merendah diri, ceria dan tidak melatah dalam menghadapi serangan pembangkang, mencerahkan lagi peluang.

Selain itu, populariti beliau di kalangan penduduk Port Dickson dan faktor jentera BN pimpinan Muhyiddin Yassin yang bekerja keras dan lebih teratur, dijangka memberi kelebihan.

Persoalannya bertambahkah majoriti undi BN? Awang percaya peluang BN cukup cerah lebih-lebih lagi jika peratusan keluar mengundi adalah tinggi. Tetapi kemungkinan majoriti undi BN merosot juga tidak boleh ditolak seandainya manipulasi pembangkang pada saat-saat akhir akan memberi impak kepada pengundi. Dengan menyedari BN mempunyai kelebihan, strategi pembangkang ialah mengurangkan peratusan keluar mengundi terutama di kawasan ramai penyokong BN.

Maka tidak hairanlah jika beberapa hari kebelakangan ini, pelbagai taktik dan muslihat dilakukan bagi mewujudkan suasana tegang yang akhirnya menakutkan pengundi untuk keluar mengundi. Berjayakah strategi itu? Awang yakin para pengundi di Bagan Pinang tidak mudah terperangkap muslihat sedemikian.

Pada Awang, keputusan pilihan raya adalah suatu hal tetapi tingkah laku parti yang bertanding, juga suatu hal yang perlu dinilai. Sampai bila masyarakat terpaksa dihadapkan dengan insiden keganasan ketika penamaan calon dan memaki hamun serta pelbagai fitnah semasa kempen, yang mencerminkan kerendahan budaya politik.

Hanya kerana mahu menang, pemimpin bukan Islam PKR sewenang-wenangnya mempergunakan ayat al-Quran. Kerana mahu menang juga, pemimpin parti berlabel Islam merelakan diri hadir majlis ceramah yang dihidangkan arak untuk hadirin bukan Islam.

Lebih dahsyat, disebabkan ghairah mahu menang, Pas sanggup melancarkan jihad bertujuan memprovokasi penyokongnya supaya bertindak agresif. Awang geleng kepala kerana begitu mudah sekali konsep jihad disalahgunakan.

Begitu juga dengan tabiat menabur janji -janji kosong oleh seorang pemimpin utama pembangkang. Setakat ini tiada satu pun janjinya sejak pilihan raya umum dan banyak pilihan raya kecil lalu, ditunaikan. Senaraikan semua janji yang dibuat termasuk di negeri yang pembangkang menang dan kira berapa yang dilaksanakan, jawapannya pasti mengejutkan.

Banyak lagi petunjuk budaya politik yang membimbangkan dan kesemua itu mesti dihentikan. Para pengundi di Bagan Pinang mempunyai peluang terbaik untuk berbuat demikian dalam mencorakkan semula budaya politik yang lebih sihat dan selamat untuk masa depan rakyat. Kemenangan sebenar ialah apabila kita memperlihatkan keyakinan menolak ekstremisme. - Utusan


Read More

Jangan timbulkan ketegangan pada hari mengundi - Muhyiddin

PORT DICKSON 10 Okt. - Tan Sri Muhyiddin Yassin mengingatkan semua penyokong parti sama ada Barisan Nasional (BN) mahupun Pas menghormati undang-undang negara ketika proses pembuangan undi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang esok.

Timbalan Perdana Menteri meminta para penyokong kedua-dua parti bertanding tidak menimbulkan huru-hara atau ketakutan kepada pengundi.

''Saya beri jaminan di kalangan jentera kita di peringkat BN, kita akan patuh dengan arahan pihak berkuasa keselamatan. Itu jaminan kita," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Sukan 1Malaysia di Pantai Batu 3, di sini hari ini.

Muhyiddin berkata, BN tidak akan memulakan sebarang provokasi yang mampu menjejaskan keselamatan sepanjang pilihan raya kecil ini berlangsung.

''Jaminan ini penting supaya pengundi rasa selamat, lebih-lebih lagi selepas mereka menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) yang kini tersebar luas. Khabarnya Pas bawa kabilah untuk menyokong usaha mereka supaya menimbulkan ketegangan," jelasnya.

Beliau turut berharap pengundi di Bagan Pinang membuat pilihan bijak dan boleh membezakan antara yang betul dan salah.

Mengenai hari mengundi esok, Muhyiddin meminta semua jentera parti memastikan pengundi di kawasan masing-masing keluar awal pagi.

''Walaupun kempen tidak berlaku tetapi urusan untuk memastikan proses pengundian berjalan esok adalah sesuatu yang paling mustahak. Kita hendak pastikan seramai mungkin pengundi di Bagan Pinang ini keluar mengundi esok.

''Jentera yang disediakan di peringkat parti sudah lengkap dan mereka sedia memberikan bantuan dan membawa pengundi di tempat pembuangan undi.

''Apa sahaja keperluan mereka, akan kita sediakan untuk memudahkan mereka menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi," katanya. - Utusan


Read More

Keselamatan pengundi terjamin

PORT DICKSON 10 Okt. - Pengundi di Bagan Pinang diminta keluar menunaikan tanggungjawab mereka pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) itu esok tanpa perlu ada rasa takut dan bimbang.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, pihak berkuasa terutama polis akan melakukan pemantauan bagi memastikan keselamatan pengundi terjamin.

Katanya, polis juga akan melakukan pemantauan secara dekat beberapa lokasi mengundi yang dikenal pasti.

"Yang penting rakyat di Bagan Pinang dapat memenuhi tanggungjawab mereka sebagai pengundi dengan rasa selamat dan dalam keadaan selesa tanpa digugat oleh mana-mana pihak.

''Ini merupakan satu tanggungjawab yang telah diletakkan ke atas bahu pihak polis. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) juga akan memainkan peranan mereka. Saya memang tegas tentang pekara ini dan saya sendiri juga akan turut memantau," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri bersama Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) di Kompleks Sukan Rakan Muda, Teluk Kemang di sini hari ini.

Menurut Hishammuddin, peraih undi serta penyokong kedua-dua belah parti dilarang sama sekali untuk berkumpul di kawasan mengundi bagi mengelakkan sebarang pertembungan.

''Perkara ini telah dipersetujui bersama dengan pihak SPR bahawa penyokong kedua-dua belah pihak tidak dibenarkan untuk berkumpul di depan tempat undi sejak di Manek Urai lagi.

''Itu akan kita tekankan kerana di situlah mungkin boleh menjadi pertembungan antara peraih undi. Ini bagi mengatasi berlakunya sebarang kejadian yang tidak diingini pada hari mengundi," kata beliau.

Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai perkembangan dakwaan Pemuda Pas dicederakan beberapa hari lalu serta penyebaran khimat pesanan ringkas (SMS) yang berbaur provokasi, beliau berkata, semua itu adalah satu pembohongan ekoran tiada laporan polis yang dibuat berhubung dakwaan tersebut.

''Sekiranya pekara itu benar sejak awal lagi mereka telah membuat laporan polis, namun saya difahamkan sehingga hari ini tiada siapa yang tampil untuk memberikan keterangan dan laporan dibuat.

''Ini menunjukkan insiden itu tidak berlaku. Ingin saya nyatakan kalau susah sangat, saya sendiri boleh bawa mereka buat laporan polis," katanya yang turut mempersoalkan motif penyebaran tuduhan itu. - Utusan


Read More

Nyahkan PAS dari Bagan Pinang


Read More

PAS GANAS!!!!!!


Read More

MILITAN-MILITAN BUAS

Melihat aksi mereka menyebabkan kita perlu berfikir hala tuju poltik yang sebenarnya diMalaysia. Patutkah perkara ini dibiarkan? Mana perginya adat dan tatasusila Melayu dan ketimuran kita? Apakah budaya politik yang mahu mereka terapkan?

Untungkah jika 'atmosphere' ini berterusan?..............

Gambar-gambar kebuasan mereka dapat anda hayati disini


Read More

PETUGAS UMNO DIPUKUL OLEH SAMSENG PAS

Sungguh meneyedihkan bila kempen yang sepatutnya berjalan dengan aman kini dicemari oleh insiden-insiden yang sengaja dirancang dan dicetuskan oleh mereka yang tidak berani betarung secara 'gentleman'. Sila saksikan gambar-gambar ini


Read More

MILITAN HIJAU BERTINDAK GANAS DI BAGAN PINANG



Read More

PAS FOR ALL PART 4

Anda boleh jengah disini.

Anda tentu boleh menilai sendiri kemana halatuju PAS jika mereka dapat menguasai politik dan seterusnya kerajaan. Tetapi boleh ke? Secara logiknya mereka tidak pernah meletakkan calon mereka diseluruh negara dan secara logiknya mereka sehingga kini terpaksa berpaut kepada parti-parti yang tidak sehaluan pendekatan dan ideologi politik merekA. NA'UZUBILLAH!!!!!


Read More

PAS FOR ALL PART 3

Anda boleh jenguk disini


Read More

PAS FOR ALL PART 2

Anda boleh lihat disini


Read More

PAS FOR ALL PART 1

Sila lawati disini


Read More

Petugas BN dipukul Melitan PAS








Read More

Gempar 150 ahli PKR sertai Barisan Nasional







150 ahli PKR sertai Barisan Nasional, 3 Cawangan Dibubarkan...



Read More

Saturday, 10 October 2009

PAS Engkari arahan polis


Read More

Suara Bagan Pinang - Pilihanraya Kecil





Read More

Anwar Kantoi dengan Ezam : Bagan Pinang


Read More

10 Sebab kenapa mesti tolak Pas






Read More

Gelombang perubahan akan bermula di Bagan Pinang TS Muhyiddin


Read More

Flyer palsu untuk tipu orang ramai hadhir ceramah Anwar




Fitnah yang ingin Anwar lemparkan kepada Isa Samad dalam ceramah semalam gagal kerana orang tidak ramai hadhir. Di ladang, ada dalam 130 orang saja yang sambut untuk dengar Anwar berucap. Cuma 10 yang mengundi.

Anwar pergi kemudian ke Sri Rusa dan kedai makan, sambutan yang hambar juga menyambutnya. Ini yang membuat gagal Anwar tidak dapat mengkut skrip yang dicadangkan untuk melempar fitnah peribadi dan bohong terhadap Isa Samad.

Malam ini malam terakhir Anwar di Bagan Pinang. PAS sudah terdesak dan perlukan sentuhan magik Anwar untuk menyelamatkan mereka. Itu yang disebarkan debat palsu antara Muhyiddin dan Awnar dengan harap ianya akan dapat menarik orang ramia.

Pastinya tak berjaya kerana orang tempatan sudah fedup dengan politik. Mereka marah dengan trafik jam yang diatur dengan sengaja oleh PAS dengan cara meletakkan Markas mereka di tengah jalan utama. Kegiatan perniagaan runcit dan ceramah di markas mereka menyekat perjalanan.

Orang PD ada yang menrungut. Beberapa kes orang tempatan yang mahu ke hospital terpaksa memakan masa sejam berbanding masa biasa yang hanya dalam 15-20 minit.

PAS BONGAK! ANWAR RAJA BONGAK!


Read More

BAGAN PINANG: Baru setahun setengah, Macam-macam masaalah



Dalam masa 18 bulan berkuasa dalam lima negeri, taring sebenar Pakatan Rakyat (PR) benar benar menyerlah. Mereka hanyalah politikus yang mementingkan diri sendiri dan melakukan salah guna kuasa berusaha untuk mengaut seberapa banyak ‘keuntungan dan harta’, dalam tempoh masa terdekat.

1. MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menyalah guna sumber GLC negeri (Kumpulan Peransang) bagi Korban Aidil Adha diluar Selangor (Bandar Tun Razak)
2. Exco PR Perak Osman Jailu dan Jamaluddin Radzi dituduh dalam Mahkamah kerana rasuah
3. Setiausaha Politik Exco DAP Kerajaan PR Selangor Ean Yong menjadi saksi dalam siasatan salah guna kuasa dan wang peruntukan DUN/Parlimen oleh wakil rakyat DAP di Selangor
4. MB Kelantan Nik Aziz memberikan kroni konsessi balak dan melantik menantu sendiri sebagai CEO PMBK
Ini belum kira salah laku politikus PR sepanjang 18 bulan ini. Ini termasuk:

1. Dakwaan Pesuruhjaya PAS mengelapkan peruntukan PRK Permatang Pauh Ogos 2008
2. Exco Kerajaan PR Selangor Elizabeth Wong yang mengaku melakukan seks diluar nikah dan gambar bogelnya disebar luas. Muslimat PAS yang kunun kunun berjuang atas ‘Al Quran dan Sunnah’ pula secara terbuka memberi sokongan kepada Eli Wong. Ada juga yang mempercayai kes ini merupakan skandal konspirasi dalam PKR.
3. Exco DAP Kerajaan PR Selangor Ronnie Liu yang cuba menghalang siasatan penuh keatas kes kematian mengejut Teoh Beng Hock
4. Wakil rakyat DAP Selangor yang dikatakan terlibat dengan pengamal maksiat dan kongsi gelap
5. PAS yang mengaku berjuang atas ‘Al Quran dan Sunnah’ tergamak mementingkan kegiatan maksiat dan minoriti kafir dari hukum Allah s.w.t.
6. Pengerusi DAP Karpal Singh biadap ingin mengheret DYMM Paduka Seri Sultan Perak ke Mahkamah dan ini wajar disifatkan sebagai ‘menghasut’
Tidak pernah dalam sejarah demokrasi Raja Berpelembangaan ala Westminster mana mana pihak yang dipilih untuk memerintah menjarah dan melakukan sebegitu banyak salah laku dan guna kuasa dalam tempoh sebegitu singkat!

Sumber: Bigdogdotcom


Read More

TS Isa yakin pengundi Bagan Pinang akan memilih BN


Read More

TS Isa Yakin BN Akan Pertahan Kerusi Dun Bagan Pinang


Read More

PRK Bagan Pinang - Pengundi Bagan Pinang Matang Memilih Kerajaan Dan Pemimpin - YB Ahmad Maslan


Read More

Provokasi Pas!

> Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub serta penulis portal Malaysian Insider dan Harakah Daily diminta beri keterangan tentang dakwaan mengelirukan kononnya penyokong parti itu cedera diserang ahli UMNO.

> Ketua Polis Negeri Sembilan, Datuk Osman Salleh berkata, gambar mangsa yang ditunjukkan Salahuddin dan disiarkan dalam portal berbeza dengan orang yang membuat laporan polis.

> Tiada siapa yang tampil membuat laporan polis mengatakan cedera teruk ditetak ‘pedang samurai’.

> Salahuddin semalam gagal tunjukkan bukti salinan laporan polis atau nama lelaki yang ‘cedera’ ditetak.

> Ia hanya satu salinan laporan polis seorang penyokong Pas yang mendakwa keretanya dihalang oleh petugas BN.

> Laman web Harakah sendiri telah menarik balik berita itu.


Read More

Anwar dicabar saman Nallakarupan

PORT DICKSON 9 Okt. - Datuk Seri Anwar Ibrahim diminta menyaman bekas sahabat baiknya Datuk S. Nallakarupan yang mendakwa Penasihat Parti Keadilan (PKR) itu mempunyai simpanan RM3 bilion dalam beberapa akaun utama di luar negara.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, jika benar Anwar menafikan dakwaan itu, beliau perlu membuktikannya termasuk menyaman Nallakarupan kerana telah memfitnah.

Katanya, jika Anwar boleh menyaman beliau dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, pemimpin PKR itu juga perlu menyaman bekas sahabat karibnya itu untuk membersihkan nama.

"Tetapi Anwar tidak berani nak saman Nallakarupan. Sebab Nallakarupan pernah bagi RM60 juta kepada Anwar.

"Nallakarupan merupakan sahabat baik Anwar (satu ketika dahulu) selalu makan dan main tenis sama-sama," kata Khairy ketika berucap pada program Pentas Pemuda di sini malam ini.

Nallakarupan sebelum ini telah membuat kenyataan Anwar mempunyai pelbagai sumber kewangan yang besar seperti mana didedahkan oleh bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid dalam kenyataan yang dibuat dalam tahun 1999.

Khairy beberapa hari lalu telah membuat laporan polis berhubung akuan bersumpah Abdul Murad dan kenyataan Nallakarupan itu supaya satu siasatan menyeluruh dapat dilakukan berhubung tuduhan tersebut.

Menurut beliau, Anwar tidak berani menyaman kerana Nallakarupan menyimpan banyak rahsianya.

Beliau turut menyentuh mengenai bekas Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim yang kini diterima masuk PKR selepas keluar dari UMNO.

Katanya, Zaid tidak ada beza dengan calon Barisan Nasional pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad sebab pernah dihukum oleh UMNO sewaktu menjadi Ketua Bahagian kerana politik wang.

"Kenapa hendak bangkit isu tindakan tata tertib yang dikenakan ke atas Mohd. Isa? Zaid pun pernah dikenakan tindakan sama sebab politik wang. Kenapa boleh terima Zaid tetapi tidak Mohd. Isa," katanya.

Selain itu katanya, Pas juga berdolak-dalik dalam isu untuk menubuhkan negara Islam.

Kata Khairy, dia pernah mencabar bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa berdebat mengenai isu mampukah parti itu melaksanakan hudud di Malaysia.

"Husam pada sidang akhbar bersama saya kata boleh (laksanakan hudud di Malaysia)," ujarnya.

Namun selepas itu kata Khairy, pemimpin DAP, Karpal Singh mengatakan langkah mayatnya dulu jika mahu melaksanakan hudud dan diikuti oleh seorang lagi pemimpin parti itu Lim Guan Eng.

"Selepas itu Husam kata pas tak boleh buat (laksanakan hudud). Nampaknya Pas takut dengan DAP," katanya.

Tetapi dalam BN katanya, pemerintahan dilakukan mengikut perlembagaan yang mana kepentingan semua parti komponen diambil kira tanpa ada yang dipinggirkan. - Utusan


Read More

Pembohongan yg 'kantoi' : Pas gagal kemuka nama mangsa insiden 'pedang samurai'

PORT DICKSON 9 Okt. - Pakatan pembangkang gagal mengemukakan salinan polis berhubung dakwaan penyokongnya ditetak dan dipukul hingga cedera oleh seorang ahli Pergerakan Pemuda UMNO dalam insiden yang kononnya membabitkan 'pedang samurai' kelmarin.

Pengarah Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang Pas, Salahuddin Ayub pada sidang akhbar hariannya di Markas Induk Pas di sini hari ini, juga gagal mengemukakan nama lelaki yang kononnya cedera akibat ditetak itu.

Ketika mempertahankan tuduhan dan dakwaannya itu, beliau hanya mengemukakan salinan laporan polis salah seorang penyokong yang mendakwa keretanya telah dihalang oleh petugas Barisan Nasional (BN).

Laporan polis yang dikemukakan itu langsung tidak menyebut diserang menggunakan pedang samurai hingga cedera seperti yang didakwa Naib Presiden Pas itu.

Akibatnya, timbul kekeliruan di kalangan petugas media sehingga berlaku perang mulut pada sidang akhbar itu.

Salahuddin berkata, Pas telah membuat lima laporan dan salah satu daripada laporan itu mengandungi nama lelaki yang dipukul.

Bagaimanapun, Salahuddin gagal mengemukakan nama mangsa yang ditetak dengan parang tersebut.

Malah laman web Harakah sendiri tidak meletakkan nama lelaki itu dan beritanya telah ditarik dari laman itu hari ini, kecuali gambar seorang lelaki yang luka di bahagian kepala. - Utusan



Read More

SLOGAN anWAR JIKA JADI PERDANA MENTERI (naaa.....mungkin)

Anda ingin tahu apakah slogannya? Sila dapatkan disini


Read More

Nak undi siapa?

BN merupakan parti yg terbaik untuk memperjuangkan hak semua rakyat Bagan Pinang khususnya dan Malaysia amnya kerana parti komponen BN sentiasa memahami dan menghormati agama, bangsa dan budaya masing-masing. Atas dasar yang sama juga Perlembagaan Malaysia digubal.

Tidak seperti komplot pembangkang yang munafik lagi hipokrit. Mana mungkin PAS yg kononnya ingin menubuhkan Negara islam bersekongkol dengan DAP yg menjawab dgn kata-kata "langkah mayat kami dulu".

DAP yg sama juga menyokong musuh negara iaitu chin peng, si pembunuh utk diterima masuk ke Negara ini.

PAS hipokrit

PAS begitu ghairah menuduh UMNO tidak Islamic. Dengan tuduhan rasuahnya, zalimnya malah tuduhan kafir juga dilemparkan pada UMNO. Tapi pada masa yang sama mereka bersekongkol dan berpeluk-pelukan dengan Bapak Penyalahguna Kuasa yang telah didapati bersalah oleh mahkamah dan dipenjarakan, yang disahkan oleh mahkamah sebagai seorang peliwat.

PAS juga bekerjsama dengan DAP yang pastinya diterajui oleh orang yang mengikut takrif mereka sendiri sudah tentunya kafir.

Bagaimana mungkin PAS yang sebegini boleh dipercayai.

Saya masih ingat lagi Tun Mahathir dalam ucapan Presiden semasa Perhimpunan Agung UMNO (kalau tak silap ucapan Presiden yang terakhir sebelum beliau meletak jawatan) menamakan PAS sebagai musuh utama orang Melayu di negara ini. Pesanan Tun ini semakin jelas terbukti kebenarannya dengan perilaku PAS dewasa ini

Marriage made in hell

Ketidaksehaluan dan kecelaruan Pakatan Rakyat jelas terbukti apabila keengganan atau kegagalan mereka utk menggabungkan ketiga-tiga Parti PAS Keadilan dan DAP dibawah suatu parti gabungan rasmi. Seolah-olah mereka sendiri tahu komplot mereka ini hanya sementara dan bersifat luaran shj. Pada hakikatnya perbezaan sesama mereka terlalu jauh dan tidak boleh di'reconcile' secara hakiki.

Sedarlah wahai sdr-sdr ku semua, mengundi PAS akan hanya menguatkan DAP dan memecahkan perpaduan negara. Keamanan dan kemakmuran di BAgan Pinang akan diganti dengan kekecohan dan kemunduran jika PAS diundi. Lihat sahaja Selangor sekarang ni dan Perak seketika dulu.

Nak undi siapa?

Formula kerjasama BN sesama parti komponennya terbukti harmoni dan makmur sejak lebih 50 thn merdeka. Oleh itu undilah calon BN TS Isa Samad. Beliau pemimpin berasal dan berakar umbi di Bagan Pinang. Anak jati Bagan Pinang yg penuh pengalaman, rendah diri dan setia dgn perjuangan parti BN.




Read More

N31 Bagan Pinang: Kembali ke pangkuan Umno.




Video dari house PK,bukti anak muda Bagan Pinang memberi sokongan padu kepada Calon Tan Sri Isa,mereka dahulunya adalah penyokong PAS dan PKR,telah pisau katakan sebelum ini,sebahagian dari mereka yang Pisau temui akan keluar dari pakatan haprak,inilah jawapannya,
video ini adalah sebahagian pemuda daripada 200 orang yang keluar dari pakatan haprak.

Alhamdulilah,allah membuka hati mereka untuk kembali menyokong Umno dan Barisan Nasional.


Pisau kata "Gelombang Biru makin menganas"


Read More

Nafi secara bersumpah jika dakwaan Murad tidak benar!


Berita Harian, 1 November 1999

KUALA LUMPUR, Ahad - Jawatankuasa Petugas Menangani Fitnah dan Panel Peguam Umno meminta mereka yang menafikan menerima bantuan daripada akaun induk Datuk Seri Anwar Ibrahim seperti didedahkan oleh bekas penolong gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid, supaya membuat penafian melalui akuan berkanun.

Ketua Urusetianya, Zawawi Zin, berkata langkah itu adalah tindakan pertama yang patut diambil bagi menunjukkan mereka sanggup menghadapi pendakwaan jenayah jika penafian itu nanti didapati benar. Beliau berkata, penafian melalui media massa saja tidak memadai kerana Abdul Murad membuat pendedahan itu melalui akuan berkanun, yang diikrarkan di depan Pesuruhjaya Sumpah.

"Oleh kerana dakwaan Abdul Murad itu dalam bentuk akuan berkanun, sesiapa yang menafikan pembabitan mereka melalui media dan akhbar, adalah tidak memadai.
"Mereka sepatutnya membuat penafian melalui akuan berkanun juga, dan kemudian mengedarkannya untuk pengetahuan umum sepertimana dilakukan oleh Abdul Murad," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Khamis lalu, Abdul Murad membaca akuan berkanun itu pada satu sidang akhbar, yang mendakwa Anwar mewujudkan lebih 20 akuan induk RM3 bilion untuk mencapai cita-cita politiknya. Akuan berkanun, yang diikrarkan di depan Pesuruhjaya Sumpah pada 26 Oktober lalu, menyebut beberapa tokoh korporat, pemimpin pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan.

Antaranya ialah Ketua Pegawai Operasi Phileo Allied Berhad, Tong Kooi Ong; Timbalan Presiden Keadilan, Dr Chandra Muzaffar; Naib Presiden Keadilan, Marina Yusof; Tan Sri Abdullah Ahmad; Shamsidar Taharin, Azmin Ali; Angkatan Belia Islam Malaysia, Aliran dan Institut Kajian Dasar.

Bagaimanapun, Dr Chandra, Abdullah, Azmin, Abim dan Aliran menafikan dakwaan Abdul Murad itu. Akuan berkanun dibuat mengikut Akta Akuan Berkanun 1960, yang menyatakan sesiapa yang membuat akuan palsu boleh didakwa mengikut seksyen 199 dan 200 Kanun Keseksaan. Sesiapa yang didapati sabit kesalahan di bawah seksyen-seksyen itu boleh didenda dan dipenjara sehingga tiga tahun.

Zawawi berkata, pihak berkenaan perlu membuat penafian melalui akuan berkanun dan mengedarkannya untuk pengetahuan umum seperti dilakukan Abdul Murad. "Setelah membuat akuan itu, baru mereka boleh mengambil tindakan mahkamah, sama ada dalam bentuk fitnah jenayah, saman malu atau sebagainya," kata beliau.

Beliau berkata, orang ramai juga berhak meminta nama-nama dan pihak yang disebut dalam akuan berkanun itu supaya membuat pengakuan serupa dengan segera. Katanya, Abdul Murad tidak boleh menarik balik dakwaannya setelah menurunkan tandatangan dan bersedia menghadapi sebarang kemungkinan berikutan akuan itu. "Kita pasti Abdul Murad sedar bahawa jika ada mana-mana bahagian dalam akuan berkanunnya didapati tidak benar, beliau boleh dihukum mengikut Seksyen 199 Kanun Keseksaan," tegasnya.


Read More

N31: Kenapa pangkah BN?

"Saya hidup selesa. Walaupun tak kaya atau dapat projek tapi rezeki tu hak Allah. Setiap makhluk ada rezeki masing-masing. Cuma sikap cemburu dan dengki terhadap kejayaan orang lain dah jadi lumrah dalam masyarakat Melayu. Sebab tu empayar Melaka jatuh." - Subki, Bagan Pinang.

"Takde masalah. Nak keluar pergi mana-mana, jam berapa pun tak kisah. Tak risau kena tembak ke, bom ke, kalau keluar rumah. Nak makan apa pun boleh. Takde kisah. BN dah buat elok pun dah cukup baik." - Rahmah, Bagan Pinang.

"Tadi saya dengar ceramah Pas dia kata BN ni zalim. Betul ke bang? Saya perati yang tukang ceramah tu pakai keta besar, ada rumah besar dan isteri pun ramai. Kalau nikmat yang dia dapat macam tu pun masih dikatakan BN zalim, yang lebih zalim dari tu tak tau la lagi macamana." - Atas Pagar, Bagan Pinang.

"Meniaga kalu cari makan pun tara problem. Sikit-sikit cukuplah apa mau tamak. Ini worang banyak dengki kasi huru hara. Tara bagus itu macam. Hidup orang India jauh lebih baik dari 50 tahun dulu juga. Ini BN juga punya kerja. Dulu tarak Pas datang bantu pun." - Subra, Bagan Pinang.

"Saya ni asal keluarga miskin je bang. Adik beradik 9 orang tapi alhamdulillah 5 berjaya masuk universiti dan sekarang dah bekerjaya. Kehidupan kami pun banyak dah berubah. Nak tak nak saya kena terima hakikat yang ini semua hasil pemikiran pemimpin kerajaan sejak dulu. Sebab tu kita kena jadi hamba Allah yang bersyukur. Kalau tak serupa macam iblis la perangai." - Razak, Bagan Pinang.

"Banyak tempat dah saya pergi termasuk ke luar negara tanpa halangan. Saya bebas buat apa yang saya suka. Banyak benda dah saya tengok. Saya bersyukur dilahirkan di Malaysia dan tidak menyesal dengan pilihan saya untuk sentiasa memilih BN. Ini pilihanraya yang ke-4 saya mengundi. Moga semuanya berjalan dengan baik." - Totok Umno, Bagan Pinang.

"Kalau pangkah Pas nanti tak dapat dah tengok AF, Mentor, Raja Lawak, Juara Lagu...bla...bla...bla." - Remaja Sengal, Bagan Pinang.

"Kereta saya dah ada, rumah dah ada, anak dah ada, isteri lagi 3 belum ada, tanah pun mampu beli sikit-sikit. Tak pernah dapat projek kerajaan tapi saya tetap boleh berjaya. Nak ke masjid senang, nak amal ibadat takde sapa halang, nak ke mana-mana pun bebas. Apa nak lagi? Kerajaan dah jalankan amanah pun kira bagus. Terkurang terlebih tu adatlah. Macam la puak sebelah sana tu perfect sangat." - Hazli, Bagan Pinang.

"Janji wa dapat cali makan itu sulah cukup bagut. Buat apa mau tukar kelajaan." - Chun, Bagan Pinang.

"Kerajaan BN yang menaikkan martabat dan maruah tentera sejak dulu. Bukannya Pas, bukannya PKR dan bukan juga DAP." - Col. (B) Shamsudin.

Che Din: Kau lak Islah, kenapa pangkah BN?

Islah: Sebab aku boleh kritik dan fitnah kerajaan dalam blog sesuka hati tanpa dikenakan sebarang tindakan. Boleh ceramah hentam kerajaan tiap-tiap malam tanpa perlu susah payah buat kerja, pastu boleh kutip duit dari orang ramai untuk masuk poket sendiri. Tapi sebab utama aku pangkah BN, hanyalah semata-mata nak bagi komplot pembangkang ni sakit hati. Kes kes kes..."

(Sumber: http://paneh.blogspot.com/)


Read More

PRK N31: Buku bertemu ruas

1. Pepatah orang lama menyebut, "Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang kerbau menguak".

2. Kepada orang luar terutama penyokong komplot pembangkang yang datang ke Bagan Pinang, JANGAN SESEKALI BAWA BUDAYA SAMSENG ANDA KE TEMPAT KAMI!

3. Mungkin dalam siri PRK sebelum ni sama ada di Kelantan, Terengganu, Penang, komplot pembangkang boleh buat provokasi tanpa tindakan dari pihak BN.

4. Tapi silap besarlah di Negeri Sembilan.

5. Kepada Badrul gumuk pendek, jangan memfitnah dan buat tuduhan sesuka hati seperti orang tiada agama.

6. Ayat beramaran Badrul gumuk pendek, "Jangan salah cuba, jangan jolok sarang tebuan"...maka kami nak pulangkan kembali ayat yang sama dengan sedikit tambahan, "Dah lama hidup?"

7. Semua orang tahu bahawa komplot pembangkang sering memulakan provokasi dengan tujuan supaya polis terpaksa mengambil tindakan.

8. Apabila polis terpaksa bertindak, maka polis akan dituduh sebagai zalim dan kejam.

9. Maka bergentayangan berita di seluruh dunia yang kononnya menggambarkan betapa zalimnya kerajaan Malaysia.

10. Siapa yang ajar semua ini, mestilah Brader Anwar Bin Ibrahim.

11. Kenapa Rahim Noor tumbuk dia? Sebab dicarutnya Rahim Noor sebagai babi, anjing, puk****, etc.

12. Siapa yang mulakan provokasi?

13. Sekiranya anda ditekan secara melampau, adakah anda akan berdiam diri?

14. Sabar manusia ada batasnya.

15. Kalau datang cara baik, akan dilayan cara baik.

16. Negeri beradat ni banyak pantang larangnya.

17. Jangan nak buat drama teater sandiwara songsang komplot pembangkang di sini.

18. Tapi kalau berhajat juga nak tahu betapa hebatnya ruas, dipersilakan mencuba...

(Sumber: http://paneh.blogspot.com/)


Read More

Bagan Pinang : KJ Cabar Anwar Saman Dato Nalakarupan


Read More

SIAPA SAMSENG ?

Semasa hari pencalunan PRK Dun Bagan Pinang, Ahli MT UMNO Dato Azeez Rahim telah dipukul oleh 9 orang. Perbuatan keganasan PAS mendapat liputan meluas. Akhirnya mereka cuba menuduh Ahli UMNO terbabit mencari publisiti murahan.


Apabila semalam terdapat kekecohan di markas PAS (samada betul atau tidak) mereka membuat cerita dongeng bahawa UMNO mempunyai pasukan 'ala komando'.

PAS kini telah hilang arah dan tengelam punca akibat terlalu ghairah untuk menang dan kerana mereka telah mendapat 'signal' bahawa PAS akan kalah di DUN BAGAN PINANG. Akibat kekalahan ini, mereka telah bersedia dengan banyak alasan untuk digunakan bila berdepan dengan rakyat.

Rakyat kini lebih matang dan dapat menilai siapa yang betul dan siapa yang salah dan mereka juga telah memilih siapa yang perlu menjadi ADUN BAGAN PINANG. Apakah mereka akan memilih orang yang pernah kalah 3 kali dalam pilihanraya dan tidak ada pengalaman atau calun yang berwibawa seperti Tan Sri Isa Samad seorang yang pernah menjadi Menteri, Menteri Besar dan mempunyai 'testimonial' yang cukup hebat.

TAN SRI ISA SAMAD IALAH CALUN PILIHAN RAKYAT .........

SOKONG DAN UNDILAH BARISAN NASIONAL .......


Read More

PENTAS PEMUDA!!! BUKTI SOKONGAN MUDA KE BN.









Program pentas pemuda yang sememangnya dinantikan oleh golongan muda dan belia di
Bagan Pinang telah berlangsung di dataran Kemang.Dihadiri lebih seribu orang yang keseluruhannya adalah orang temapatan dan pengundi di Bagan Pinang Ini.
Ceramah di mulakan dengan dari wakil Pemuda dari PPP,MIC,Pemuda BN Sarawak di hangatkan lagi dengan ceramah Dato Razali Ibrahim yang memanaskan pentas Pemuda!!

Yb Khairy juga tidak ketinggalan untuk menyuntik semangat kepada golongan muda agar memilih Barisan Nasional,antara isi kandungan ialah,beliau mencabar Anwar Ibrahim Menyaman Dato S.Nallakarupan kerana menuduh Anwar menerima duit tunai sebanyak RM60 juta dari syarikat Magnum(perjudian).

Ketibaan Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengamitkan suasana Pentas dengan mendedahkan beberapa kepincangan pembangkang(Pakatan Rakyat)selain itu beliau turut yakin bahawa BN mampu menang dan Insyallah dengan majoriti lebih besar lagi..

Kemuncak ceramah ialah dari calon BN N31 Bagan Pinang Dato Seri Utama Tan Sri Isa Samad,
beliau dengan yakin dan penuh bersemangat menyatakan bahawa pengundi menunjukan tanda-tanda yang positif disepanjang program yang dihadiri dari awal kempen sehingga ke hari ini.Dengan tepuk sorak yang gemuruh disambut dengan gelak tawa Tan Sri Isa merungkap serangkap ayat iaitu"sama rata,sama rasa,depan belakang sama sahaja"

Majlis diakhiri dengan sesi bergambar dan calon kita serta Ketua Pemuda Umno kita terpaksa melayan mereka yang berebut-rebut mahu bergambar bersama mereka.


Read More


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP