Monday, 7 September 2009

Semangat Perjuangan Melayu Jati!

5 September 2009 bersamaan 14 Ramadan 1430 telah berlangsung majlis dialog antara penduduk Seksyen 23 bersama kepimpinan kerajaan negeri yang dipimpin oleh Khalid Ibrahim. Cuba pembaca lihat gambar-gambar di bawah :-




















Tapak tangan rakyat yang bakal menghidapi muka-muka pemimpin Pakatan Rakyat
sekiranya mempermainkan bangsa Melayu dan Islam.




















Mereka berani mempertahankan hak bangsa dan agama suci Islam.


















Suara-suara kebencian terhadap kebodohan pemerintahan Pakatan Rakyat di Selangor.

Tentu kita tertanya-tanya kemana pejuang-pejuang Pas yang sanggup berguling atas jalan sehingga menghalang laluan DYMM Raja Muda Perak di Bukit Chandan tempoh hari (gambar bawah). Kalau mereka sanggup berguling atas jalan untuk mempertahankan kerajaan DAP kenapa hari ini mereka tidak berguling untuk mempertahankan maruah orang Islam di seksyen 23?

















Perjuangan PAS hanya untuk kepentingan diri dan kawan-kawan kafir mereka semata-mata.

















Perjuangan PAS sekadar berseronok dan mempergunakan Islam

















Berkopiah sekadar topengan untuk mengabui rakyat.

Mengikut laporan tiada pula puak-puak lebai Pas yang datang untuk berguling-guling atas jalan bagi menghalang Double Khalid dari meneruskan pembinaan kuil tersebut? Dikala ini sepatutnya pejuang dari Parti Isle ini yang berguling-guling dan memprotes. Kenapa abang lebai diam? Kemana abang lebai? Abang lebai dah hilang anu ke? Abang lebai dah jadi kakak lebai? Take beer..take beer..

Agresif, Dedikasi & Ceria
Suara Politik Taminsari

39 comments:

PEJUANG CYBER 8 September 2009 at 02:18  

Jika rakyat Selangor tidak lagi boleh menilai kan akan kepimpinan PKR di Selangor pada PRU 13 yang akan datang, pasti Selangor akan menjadi negeri yang paling kelam kabut di Malaysia, Kalau sekadar berjanji dan menanam tebu dibibir semua orang boleh lakukan. Bila mereka memerintah, baru mereka tahu bahawa bukan mudah untuk memerintah, ini baru negeri , belum lagi negara. Kalau mereka memerintah Malaysia, rasanya mahu tunggang terbalik negara kita, inilah bezanya pengalaman berpuluh tahun memerintah dan baru setahun jagung tetapi sudah berlagak bijak.

Pakatan Temberang akan tumbang bila2 masa sahaja di Selangor!!!

Di Bagan Pinang Pula, Ayuh kita tawan semula Bagan Pinang dengan mejoriti yg lebih besar!!!

ROSHATIKA 8 September 2009 at 02:59  

Cabaran di sahut. Bagan Pinang akan menjadi permulaan gelombang kebangkitan UMNO/BN.

Anonymous 8 September 2009 at 11:43  

ntah la..sama saja..melayu tetap terpinggir baik bn memerintah mahupun pakatan rakyat..semua tak boleh pakai..

Anonymous 8 September 2009 at 12:37  

jgn cakap besar sgt..satgi jadi cam tempat lain..ckp besar bila time ngundi kalah..rakyat skrg ni da cerdik..dulu leh la diperbudak-budakkan.

Anonymous 8 September 2009 at 15:06  

aku berdoa pada Allah semoga BN menang dan terbuka hati untuk menjalankan perundangan Islam. semoga dengan adanya undang2 islam negara kita dapat merawat keruntuhan akhlak remaja yang kian meruncing..membasmi rasuah yang berluasa..serta menjalankan hukum hudud supaya dapat membendung keruntuhan umat islam sekarang..semoga BN dengan kerajaan yang berteraskan Islam dapat menyatukan pengikut pas dan umno yang sudah sekian lama bertelagah..semoga juga Allah membuka hati pucuk pimpinan BN untuk merealisasikan negara Islam yang di idam kan oleh umat iSlam di negara ini..bukan hanya pada sekadar nama seperti sekarang...

Anonymous 8 September 2009 at 16:44  

Memang melucu...ada orang kata Kerajaan membasmi rasuah sedangkan BN yang banyak terlibat dalam kes rasuah dan Kerajaan Pakatan sugguhpun kurang pengalaman tapi mereka sanggup berjaung untuk semua kaum dan bukan macam UMNO (hanya pentingkan kaum sendiri) MCA(lagi teruk kehilangan Undi masyarakat Cina) MIC(biasa diam diam sahaja). Bilakah BN akan berdiri di depan semua rakyat untuk menjelas semua issue issue dengan jelas dan bukan guna kuasa polis atau pihak lain untuk mengeliru kami.....

Anonymous 8 September 2009 at 16:57  

jika terus mempermainkan isu kaum dan agama, BN akan terus kalah...

konek 8 September 2009 at 17:26  

umno youth = otak babi = muka monyet = ekor beruk = samseng bodoh = kurang ajar buruk pengganas……….bagus pergi mampus semua……….terus berkubur tidak bangkit lagi……….bullshit!!!!!!!!!!

ruyom 8 September 2009 at 17:34  

Malay history start from Parameswara who escape from Indonesia and settle in Melaka. During his time, Laksamana Cheng Ho

visit Melaka seven times.

Melaka need the protection of the China from the invasion of the Siamese. Without Cheng Ho, there won't be malay history,

instead you have Siam history.

I pity Malaysian Muslims, you probably are the least free people in this world! Even Indonesian Muslims are allowed to practice

apostasy when they become adults!

Anonymous 8 September 2009 at 17:34  

Perjuangan Melayu Jati? pejuang kekayaan diri baru betul.

Anonymous 8 September 2009 at 17:35  

Sudah 52 tahun UMNO mempermain dna mengelirukan seluruh penduduk Malaysia. Bilakah UMNO hendak berhenti membuat kecoh di negara ini ? Saya bersyukur kepada Allah supaya UMNO tewas dalam pilihan Dun 31 Bagan Pinang.

Anonymous 8 September 2009 at 17:41  

Kalau BN menang, hujan merah akan turun.

Anonymous 8 September 2009 at 17:42  

Tengoklah K.Toyoh: Rumah budak ini besar, cantik, mega, mahal, mewah...........................
Adakah ini merupakan Pejuang Orang Melayu ??
Saudara PEJUANG CYBER: bagaimanakah perasaan anda terhadap K.Toyoh ?
Saudari ROSHATIKA: bagaimanakah pandangan anda terhadap kata-kata bohong K.Toyoh?

kentanjim 8 September 2009 at 17:46  

Yes. Every human have a working brain except malay, even the malay itself agree. Malays are stupid, lazy and idiotic. Malays are the most stupid human race ever exits.

Of course Chinese is way smarter and more superior in every fucking way compared to a retarded malay. Chinese is a world race, a race with pride, with a great history and civilisation, we are hardworking and clever, every country lead by Chinese is strong and rich.

This is not self compliment but prove can be seen at Taiwan, Singapore and China. China has an economic growth so fast it has never happen in any other country before. Even the Americans agree.

What is malay? Malay is just a tiny piece of cow dunk left over in this earth. No one like malay. Do not agree? Show me which country lead by malay is well developed?

Hahaha. Malay should be left for extinction from this world as they are a bunch of stupid retarded lazy asshole.

Anonymous 8 September 2009 at 17:47  

Bolehkah kaum lain membawa kepala Babi tunjuk perasaan di depan Masjid ? Jawapannya mestilah TIDAK !!!
Kita sesama manusia sepatutnya hormat antara satu sama lain, bukan guna kekerasan. Selain daripada itu, Islam merupakan satu agama yang mementingkan keamanan dan mengajar kita hendak hormat kepada seluruh umat manusia.

Anonymous 8 September 2009 at 17:51  

Soalan :UMNO, awak mau apa ?
Jawapan : Wang dan Kuasa.

Soalan : Adakah awak pejuang Melayu ?
Jawapan : Ya, saya pejuang poket sendiri!

reek 8 September 2009 at 17:57  

Hear the stupid animal Khinzir Toyol grunting like a mad pig.
This Toyol is now the cause of much problem in Selangor. Balik ke Indonesia.

Anonymous 8 September 2009 at 18:05  

Wahai blogger yang dihormati,
Anda menggelar perbuatan biadap dan tidak bertamadun ini sebagai pejuang bangsa? Amat menakutkan! Inikah kelakuan dan amalan umat Islam di bulan Ramadhan? Orang bukan Islam akan salah faham terhadap Islam kerana perbuatan yang beremosi ini. Jadilah hamba kepada Allah bukan kepada nafsu.

Anonymous 8 September 2009 at 18:05  

kalo orang umno tak buat kecoh mana datang masalah ini?
UMNO = Zionis

Anonymous 8 September 2009 at 18:07  

Tengoklah sendiri aksi UMNO !!
http://www.youtube.com/watch?v=v8eNcrgNleU

Anonymous 8 September 2009 at 18:11  

itu bukan perjuangan melayu jati tapi tahi.
perjuangan melayu patut ada semangat seperti Onn Jaafar bukannya semangat seperti gengster.
Jadilah hamba kepada Allah bukan kepada nafsu.
kuasa dan wang kalo kene tempat ia berkat...tapi UMNO temberang dan perjuangan untuk poket sendiri.

Anonymous 8 September 2009 at 18:19  

Wahai umat islam, saya berasa sedih melihat nafsu kita pada Bulan puasa!
http://www.youtube.com/watch?v=v8eNcrgNleU

BN+PR = hopeless 8 September 2009 at 18:21  

Semangat Perjuangan Melayu Jati????
dun be laugh n kidd here..k?!Childish..btw tat, mind i know your age?2 years??
MR, Could u explain me Wher is the slogan 1 Malaysia since after hari kemerdekaan last week??throw away n now change your mask and memperjuang for ur own race?? Simply let me laugh from the ground fly to the sky...
We are Malaysian no matter u r malay, i am chinese or he is the indian..We are born in this country..We deserved to make our country bcome more strengthen and competitive in this international arena not matter in economic, education level or any other. While, wat u more emphasize is the perjuangan kaum through tat method. U REALLY MEMALUKAN PARTI ANDA IF YOU STILL HAV TIS KIND OF PERCEPTION.. DUN LET THE 1 MALAYSIA TO BE THE "WANT MALUtak"!!!We are proud to be malaysian YET.

Anonymous 8 September 2009 at 18:22  

Saudara reek, saya bersetuju dengan pandangan anda.

Jon 8 September 2009 at 19:51  

Oooo itu macam baru Melayu Jati....

wanhor 8 September 2009 at 21:53  

we hope we can love each other : malay , chinese and others.....

since we all are live in Malaysia.

May peace forever

albert 8 September 2009 at 21:53  

Tidak lah wajar perbuatan se-bahagian ahli Umno yang begitu melampau.

Perbuatan mereka bukan-lah se-laras dengan adat Melayu yang bersopan.

Isu perkauman se-patut-nya tidak boleh di-timbulkan oleh kerana menjejaskan faedah negara.

Kita mesti bersikap sederhana and hormat-menghormati orang yang bukan Islam

alena 8 September 2009 at 22:39  
This comment has been removed by the author.
alena 8 September 2009 at 22:43  

from what i understand of the meaning of halal, it is a kind of action from islamic ppl to show their love and caring to animals even though when they are going to kill them. this is the correct action from mankind.

but deeply i feel sad when i saw those muslim torturing the cow's head in order to make meaningless chaos. what a cruel act from them, i feel ashame to admit that they are malaysians, so carzy until the dead body of a poor animal also want to torture. now, what is the meaning of halal and kasih sayang in the view of them and other mulims?? they are so childish, making fool in front of the whole world while still thiking that they are heroes... what a shame...

meanwhile, those praising them are even the bigger and more stupid idiots... think with your brain, ask yourself in your heart, are you crazy?! from what i see here, what all these muslims doing are totally contradict with the good moral values in islam which we learn in sejarah. is that means the muslims nowadays are not as kind as in the pass, and that is why i can only see the appreciable values in islam in sejarah but never in berita terkini?!

though i still believe there are more good and kind muslims out there in our country, so i hope those crazy muslims will vanish in this land...

spark 8 September 2009 at 23:01  

PAS MENYATAKAN TINDAKAN INI DILAKUKAN OLEH PUAK UMNO. MENGAPA UMNO PULA? BUKANKAH ISLAM ITU UMNO, PAS DAN SEBAHAGIAN PKR? MENGAPAKAH PAS TAKUT NAK MENYATAKAN MEREKA ISLAM SEKARANG ?

spark 8 September 2009 at 23:02  

Istana Khalid Ibrahim tiga tingkat di Jalan Setia Bistari 5, Bukit Damansara, Kuala Lumpur. Rumah yang berharga berjuta ringgit ini, sebahagian besarnya dibuat dengan kayu cengal, merbau dan keras yang lain, yang diukir secara teliti dengan tangan oleh tukang tukang mahir yang didatangkan khas dari Terengganu.

Fakta-fakta mengenai Khalid Ibrahim yang orang perlu tahu ialah : -

1. Tan Sri Dato’ Abdul Khalid Ibrahim, 61, mantan Pengerusi Eksekutif Kumpulan Guthrie Bhd. dan CEO PNB kini diperkudakan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai calon dalam Pilihanraya Kecil Ijok 28 April.

2. Khalid, merupakan Pengerusi PKR Selangor bukanlah seorang yang baru dalam arena politik. Beliau pernah bertanding dalam UMNO Bahagian Kuala Selangor pertengahan 90an dahulu untuk merebut Ketua Bahagian tetapi gagal.

3. Khalid kini sinonim dengan golongan kecewa dalam politik, mencari sekutu bersama Anwar Ibrahim dan mereka yang senasib seperti Dato’ Kamarul Bahrin dll.

4. Selepas PNB, Khalid menjadi Pengerusi Kumpulan Guthrie Bhd. dan pembelian-oleh-pengurusan (MBO 5% saham Guthrie pada nilai asas (par). Ini bermakna, Khalid dibenarnya mengambil alih saham Guthrie bernilai pasaran RM 50 juta tanpa membayarnya (dibiayai penuh pihak ketiga) dan diberikan moratorium untuk opsyen lain.

5. Apa yang dinikmati oleh Khalid lebih banyak dari personaliti personaliti lain yang menjadi tunggak perintis PNB seperti Tan Sri Mohd. Desa Pachi dan Allahyarham Tun Ismail Mohd. Ali.

6. Peluang mendapat kekayaan ini tidak termasuk saham saham terbitan syarikat syarikat yang ingin disenaraikan diBursa Malaysia (masa itu KLSE). yang diperuntukan sebagai penglibatan pelabur / pemegang saham Bumiputra. Khalid dikatakan menguruskan agar sebahagian dari saham yang diperuntukan untuk Bumiputra (selebih dari yang mana diambil (subscribe) PNB) di’faraid’kan (private placement) kepada dirinya (melalui wakil wakil tertentu), termasuk menguruskan pembiayaanya sekali.

7. Khalid berpeluang menjadi jutawan kaya dari seorang pengurus professional yang hanya makan gaji dengan sebuah agensi Kerajaan. Kekayaan ini menyebabkan Khalid mampu menyediakan rumah umpama istana tiga tingkat di Jalan Setia Bistari 5, Bukit Damansara, Kuala Lumpur ini. Rumah yang berharga berjuta Ringgit ini, sebahagian besarnya dibuat dengan kayu cengal, merbau dan keras yang lain, yang diukir secara teliti dengan tangan oleh tukang tukang mahir yang didatangkan khas dari Terengganu.

8. Di Guthrie:- Khalid menguasai Guthrie sebagai pemegang saham minoriti, (ketika itu nilai pasaran saham terbitan dan berbayar berjumlah melebihi RM 1 billion), tetapi kerana kesefahaman PNB membelakangi beliau sebagai Pengerusi Eksekutif, Khalid berlagak umpama ‘tuan punya’ Kumpulan Guthrie dan seolah olah berkuasa mutlak.

bersambung...

spark 8 September 2009 at 23:04  

9. Khalid seorang pemimpin yang “bongkak dan angkuh”. Keangkuhan pengurusan beliau terserlah apabila beliau membuat banyak keputusan sendiri, tanpa mendapat persetujuan Lembaga Pengarah Kumpulan Guthrie, termasuk untuk keputusan keputusan strategik. Ini menimbulkan kemarahan dan perasaan tidak senang pengurusan tertinggi diperingkat PNB. Namun begitu, tiada tindakan diambil kerana Khalid dilihat sebagai ‘orang Anwar Ibrahim’ (masa itu, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan).

10. Guthrie banyak membuat pinjaman dan hutang baru dalam zaman pengurusan Khalid. Projek projek yang dikira sebagai pet project Khalid seperti Bukit Jelutong, Guthrie Corridor dan pembukaan ladang kelapa sawit di Indonesia banyak mendedahkan Guthrie kepada hutang, sehingga melebihi RM 1 billion dan hampir menyamai modal berbayar syarikat. Antaranya, ialah penerbitan kertas kommersial kompliant syariah yang dinamakan ‘Sukuk’, ditaja-urus oleh HSBC Amanah merupakan satu sejarah dalam kewangan Islam diperingkat antarabangsa. Khalid amat berbangga dengan ini dan kerap menengahkan kejayaan ini. Dipercayai ini dilakukan Khalid dengan sengaja agar harga saham Guthrie boleh ditingkatkan dan EPS meningkat. Perancangan Khalid adalah agar beliau boleh mengambil 10% opsyen saham Kumpulan Guthrie dengan nilai par dan kerana saham ini akan di’lonjak’ ketahap harga tinggi, maka beliau boleh mendapat pembiayaan untuk skima yang berkepentingan peribadi ini.

11. Malangnya, perancangan ini gagal direalisasikan dan moratorium yang PNB berikan kepada beliau menjadi matang.

12. Selepas Anwar tidak lagi berkuasa, ‘perlindungan’ keatas Khalid lenyap. Oleh kerana pengurusan Khalid diGuthrie makin meruncing dan membebankan syarikat dan banyak keputusan unilateral yang dibuat Khalid makin disedari, makan pada tahun 2003, PNB menetapkan Khalid membayar penuh opsyen selebih 5% saham Guthrie yang beliau pada asalnya ingin miliki. Kegagalan ini juga memberikan peluang agar Lembaga Pengarah Guthrie mengundi beliau di’turun’kan dari kedudukan Pengerusi Eksekutif yang sangat berkuasa itu.

13. Kini Anwar mengunakan Khalid sebagai kuda tungganganya dalam Pilihanraya Kecil Ijok yg lalu.

14. Ketika kempen pilihanraya kecil DUN Machap, Tan Sri Khalid minum arak dulu sebelum berucap. Tak percaya suruh dia bersumpah. Tanya juga Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang. Selepas minum arak barulah beliau boleh berceramah dengan baik. Percaya tak ketika berkempen Tan Sri Khalid tak boleh beri salam dengan baik. Malah salam Tian Chua menyebut Assalammualaikum Waramatulllah hi wabarkatuh lebih baik daripada Khalid Ibrahim.

vincent3688 9 September 2009 at 00:24  

To Mr. Spark,

We cant deny that the possibility of our YB, MB Selangor had been involved in the scandal that you mentioned jz now. But the truth and the more important now are what the else politician like our former selangor MB who own the said undervalued bungalow (4mil ringgit) only???how abt the Bintulu Billionaire, Mr Teoh. How abt the probe and investigation to the PKFZ which might involved in more than 10 billian ringgit. How abt the others current CEO who might enjoy the advantages as wat u said to our past PNB's CEO?? Ramai lagi pemimpin pemimpin yang mungkin terlibat dalam scandal scandal yang encik Spark bincang tadi. Adakah tuan tuan sudah mengetahui tentang perkara perkara tersebut sekarang?Biar saya share my opinion with u, jikalau saya ialah orang itu, saya akan simpan rekod rekod atau bukti-bukti semua ini dan saya akan menyebarkan semua ini pada masa depan jika pemimpin pemimpin itu telah menjadi pesaing saya. Dengan tactics ini, saya sendiri juga secara tidak langsung akan mendapat kebaikan juga. Adakah tuan Spark bersetujui dengan saya?????

tgk 9 September 2009 at 01:12  

sudahlah, jgn tipu lagi, skrg rakyat dah pandai, tahu tengok dan dengar dengan sendiri melalui youtube. ingat lagi zaman dulu lagi ke?

brodamak 9 September 2009 at 09:13  

waaa...spark aku respect ngan hang coz teliti sungguh cari keburukkan pemimpin pakatan rakyat...hmmmm tak adil la camni kita kan dalam slogan 1Malaysia skrg ni..apa kata kaalu selidik latar belakang pembesar UMNO lak cam kj ke..menteri besar pahang ke...best tu..pastu cam azalina ker rafidah ker..depa tu semua bertopeng tu...baru adil..kita rakyat biasa pun dapat menilai pemimpin mana yang patut kita pilih..kalo sebelah pihak jer tak leh la nak nilai..

spark 9 September 2009 at 11:33  

Kejatuhan rejim boneka DAP di Perak adalah pusingan pertama Allah swt memalukan Anwar dan Nizar.

Kes bogel di Bukit Lanjan adalah pusingan kedua buat Anwar.

Masih ada lagi lagi yang bakal mendatang selagi Anwar dan Nizar tidak bertaubat.

Sedarlah wahai penyokong-penyokong PKR dan PAS yang bodoh dan bangang.

vincent3688 9 September 2009 at 13:59  

Tuan, cuba fikirlah sendiri sama ada same kelas with the orang yang u marah sebelum you scold the people "BODOH"!!!Seseorang yang beragama dan berpengajaran sepatutnya tidak digalakkan untuk memarahi seseorang dengan perkataan "BODOH"!!!Tuan Spark, jz share it with u!!

yuloon 9 September 2009 at 14:30  

Short listed

Hi, dear author. What do you mean of the section 23 residents in the meeting hall were “berani mempertahankan hak bangsa dan agama suci Islam”. Is it the moral value that always bear in my mind since I was kid by complying with the standard of society value has been incorrect? Is it necessary to “berani” expressing feelings and thoughts through that “polite” manners even the Mentri Besar Khalid is being calm and polite to all the protestors in order to discuss the solution with all of them. From the video clips showed all over the internet about the “cow’s head’ and the “peaceful hall meeting”, it just no doubt that a normal viewer will shocked and frightened that how come in this 21st century of civilized world there are still got people protest in the way using cow head and being childish (bodohlah, banngang betullah, rogollah…) and and threaten BLOODshed if the government insist to going on with the relocation of Hindu Temple. If this acts are considered as Berani and hero, does it means if I don’t like a mosque going to build in my resident area, then I can use “Swine head’ to express my opinion towards the state government and then I said I just wanna said the state government is “stupid” like the “Swine”. We are living in a multi-racial country and we must respect each other regardless of different religion, race, colourful cultures, background. Since the government wanna fulfill its obligation to the citizens (Malaysians) by relocate Hindu temple at section 23. Why wanna oppose it? We never oppose any construction of Mosques in our resident areas too even though the races proportion are equal and sometimes non-muslims proportion in a area are more. We respect your culture and religion and hope to get your respects back towards us (Chiristian, Buddhist...).Thanks and you won’t delete my opinions and thoughts right, would you?

LMW 9 September 2009 at 16:58  

Adakah ini dipanggil orang bertamadun Islam dan Melayu? Adakah Perbuatan ini dikandungi dalam kitab suci islam? Janganlah ditipu oleh Umno dalam slogan berjuang untuk bumiputra sebenarnya untuk Umno putra! Jangan percaya 1 Malaysia sebenarnya ialah 1 Umno sahaja. Ini lah slogan untuk barisan nasional untuk rasuah. Tenggoklah pemimpin barisan nasional adakag sesiapa bukan kaya raya, bangolo besar dan kereta mewah? Pemimpin BN Mewah, Rakyat jelita Susah! setiap hari BN jagi pemimpin, rakyat jelita masih kena hidup susah!


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP