Tuesday 8 September 2009

Misi Pertahankan BN!!!


Kemenangan UMNO penting demi maruah bangsa, agama dan negara.

Sudah 7 kali BN/UMNO dikecewakan oleh Pakatan Rakyat. Dimana silap nya? Sudah kah tamat 'posmortem' yang dibuat oleh BN/UMNO mengenai sebab musabab BN/UMNO menerima begitu banyak kekalahan? Jika belum, pasti UMNO akan sekali lagi menerima kakalahan.

Sebenarnya, formula kemenangan BN/UMNO di N31 Bagan Pinang ini sangat mudah, Melayu/Islam mesti bersatu. Jika melayu/Islam bersatu, dengan mudah BN/UMNO dapat memepertahankan kerusi DUN ini dengan mudah. Kita boleh mempertahankan kerusi DUN ini dengan cuma mendapat 51% sokongan kaum melayu/Islam kepada UMNO.

Kemenangan UMNO ini akan membuktikan kekuatan perpaduan kaum melayu/Islam. Inilah masanya kita kaum melayu/Islam bersatu padu mempertahankan maruah bangsa, agama dan negara.

Sedangkan kaum kafir sudah bersatupadu dalam sebuah parti DAP. Sekarang mereka sedang bersuka ria memerhatikan kaum melayu/Islam berpecah-belah - UMNO dan PAS.

Kekuatan kuasa politik melayu/Islam kini sedang berada ditahap yang sangat lemah. Kaum kafir sedang menikmati hasil kelemahan kuasa politik melayu/Islam ini. Mereka sudah berani bersuara lantang, menuntut hak2 dan cuba menggugurkan hak2 orang melayu/Islam yang ada.

Pergelutan UMNO dan PAS ini sangat merugikan kaum melayu/Islam, bersatulah, kuatkan semula kuasa politik melayu/Islam.

Menyokong PAS sama seperti menyokong DAP dan Hindraf, melemahkan kuasa politik melayu/Islam.

Sumber http://lebai-mangkuk.blogspot.com/



BN pilih calon sesuai untuk DUN Bagan Pinang

Barisan Nasional (BN) akan memilih calon yang paling layak dan sesuai untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata sama ada calon itu seorang lelaki atau wanita, tidak penting, tetapi apa yang penting ialah calon itu mestilah sesuai.

Katanya pemilihan calon akan dipertimbangkan berdasarkan cadangan daripada Badan Perhubungan Umno Negeri Sembilan dan Umno bahagian itu.

Muhyiddin berkata demikian kepada pemberita ketika ditanya kenyataan Pergerakan Wanita Umno dua hari lepas yang meminta pemimpin tertinggi BN menimbang untuk meletakkan calon wanita pada pilihan raya kecil itu.

"Kita akan teliti. Kalau dah kemukakan nama itu nanti, kita akan lihat...tak kiralah lelaki atau perempuan asalkan yang penting calon yang paling layak dan sesuai (akan dipilih)," katanya kepada pemberita selepas melawat pelajar yang menduduki peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) di Sekolah Kebangsaan Bukit Damansara di sini, hari ini.

Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamelia Ibrahim sebelum ini berkata calon wanita perlu diberi peluang selepas kesemua pilihan raya kecil yang diadakan sejak pilihan raya umum lepas menampilkan calon lelaki. Kerusi DUN Bagan Pinang, Negeri Sembilan, kosong berikutan kematian penyandangnya, Azman Mohammad Nor pada Jumaat lepas di Hospital Pakar Seremban akibat jangkitan dalam darah. Azman, 54, yang juga Naib Ketua Umno bahagian Teluk Kemang, memenangi kerusi itu pada pilihan raya umum lepas mengalahkan calon PAS Ramli Ismail dengan majoriti 2,333 undi.

Suruhanjaya Pilihan Raya akan bermesyuarat Isnin depan bagi mengumumkan tarikh bagi pilihan raya kecil kawasan itu.

BERNAMA

7 comments:

PEJUANG CYBER 8 September 2009 at 13:41  

GEMPUR!!!!GEMPUR!!! GEMPUR!!!

Kita mesti menang! Kalau nak BN di N9 Selamat!!

Bangkit!!! sahabat !! semua perjuangan !!! BERSATU!!!

KITA (BN) PERLUKAN KEMENAGAN INI!!!!

SALAM HURMAT!

Anonymous 8 September 2009 at 14:15  

Kepada ahli dan penyokong parti pembangkang yang bakal berkempen di Bagan Pinang, kami ucapkan 'Selamat Datang' ke kawasan kami. Gelanggang, strategi, pertempuran dan pasukan baru sedang menanti anda. Nak kono hoben ko jang?

http://paneh.blogspot.com/2009/09/prk-n31-bagan-pinang-senarai-bakal.html

AMNOBODO 8 September 2009 at 14:28  

sedar juge orang 2 UMNO nih yer yang ghuper2 nyer mereka telah ketinggalan 7-0 ditangan pembangkang?...kecewa?..hahahah..kesian

PEJUANG CYBER 8 September 2009 at 15:38  

KALAH BERMARUAH TAK PE! JANGAN MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI!!!

MENYOKONG PAS PKR SAMA SEPERTI MENYOKONG DAP DAN HINDRAF!! MELEMAHKAN KUASA POLITIK MELAYU!

ROSHATIKA 8 September 2009 at 15:55  

AWAKBODO, Menang sebagai pengkhianat. Mana maruahnya?

Batubater 8 September 2009 at 18:58  

salah tu.....Fakta yang sebenar ialah:

Kedudukan di Dewan Rakyat selepas pilihanraya Umum ke 12 ialah:

BN:Menang 139 Kerusi

Pembangkang: Menang 83 kerusi sahaja.

139-83=56

Keputusan Akhir : Kerajaan 56 dan pembangkang 0....kah kah kah...hak ptuih....

MK IV 18 September 2009 at 03:45  

bajingan ANWAR IBRAHIM dah start cucuk kerabat N9, hati-hati dengan strategi dia tu, UMNO/BN kena pandai selesaikan kes tu, kalau silap tak pasal-pasal pulak dia di anggap hero.


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP