Tuesday, 8 September 2009

KESIAN PAS TIADA CALON!!!




Di dalam kesibukan Parti PAS yang sentiasa suka berceramah dan menghentam peribadi pemimpin UMNO, rupa-rupanya mereka terlupa untuk menyediakan calon yang berkelayakan dan mencukupi untuk menandingi UMNO/BN dalam Pilihan Raya Umum(PRU) mahupun Pilihan Raya Kecil(PRK).

UMNO sudah sinonim di hati rakyat Negeri Sembilan. PAS yang entah dari mana muncul dan tiada berjasa kepada pembangunan dan kesejahteraan Negeri Sembilan seringkali cuba menangguk di air yang keroh menumpang usaha murni Kerajaan Barisan Nasional didalam memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat. Segala nikmat pembangunan dinikmati secara bersama, namun kesilapan dan kekurangan yang ada pada usaha kerajaan sering kali menjadi modal mereka menjadi hero kepada rakyat.

Tidak seperti PRK sebelum ini, Kerusi N31 DUN Bagan Pinang menyaksikan PAS bermandi peluh dan menjadi runsing memikirkan nasib mereka untuk mencari calon. PAS tiada calon berkaliber di Negeri Sembilan. Itulah hakikatnya.

PAS tidak pernah serius mahu memimpin Negara. Setiap kali PRU mahupun PRK, mereka cuma mahu mencuba nasib dengan menabur janji manis dan palsu kepada rakyat. Agama Islam menjadi modal mereka.
Kini PAS tersepit, siapa harus mereka pilih di N31 Bagan Pinang?

Khabar angin dari orang-orang PAS menyatakan, PAS cuba menonjolkan calon berlatar belakang Tentera, maklumkah DUN Bagan Pinang mempunyai undi Pos yang sangat besar, hampir 1/3 dari jumlah pengundi disitu iaitu seramai 14000 orang.

Antara calon yang ingin diketengahkan adalah seperti Brigadier Jeneral (B) Dato’ Zakaria bin Hj Dahlan bekas calon PAS dalam PRU ke 12 bagi kerusi DUN Chembong dan juga veteran tentera yang telah sekian lama menyertai PAS ialah Lt. Kolonel (B) Hj Malakan bin Kamarudin. Namun, jika calun dari Pas ialah Dr Rosli Yaakob tetapi bersediakah beliau balik dari Bangladesh menghadapi UMNO.

Walaupun Pas ada ramai bekas tentera yang agak berpangkat juga , tetapi agak berusia , tak manis menjadi calun. Nampak sangat tiada orang dah nak ambil. Kalau menang cepat mati ada lagi PRK lain kali.

Kepada pengundi di N31 Bagan Pinang, jangan sia-siakan masa depan anda dengan memberi undi kepada orang yang tidak layak dan berkebolehan memimpin. Undilah Calon terbaik yang semestinya dari Barisan Nasional.

4 comments:

ROSHATIKA 9 September 2009 at 01:02  

Betul tu Putera UMNO K. Pilah, mereka memang tiada calon yang layak dan berkaliber di Bagan Pinang.

PEJUANG CYBER 9 September 2009 at 01:28  

Sememangnya cantik jika Mat Sabu bertanding di Bagan Pinang kerana PAS boleh mengumpulkan kaki kronik sen sebagai pemimpin dot dot dot...(kaki rembat bini orang).

Masih kah kau ingat apa yang berlaku di hotel Perdana di bilik nombor 121. Cantik tuh, bini kawan dia yang bernama Norma di dapati berdua duaan di dalam bilik.

Namun Mat Sabu terlepas kerana kesilapan teknikal yang sengaja di adakan iaitu tersilap dakwaan Nombor Bilik. Apa apa pun semua orang tahu Mat Sabu berada dalam bilik itu bertiga sahaja, Mat Sabu, Isteri Orang Norma dan juga Syaitan.

Hanya mereka bertiga saja dalam bilik itu. Lama juga….. sempatlah kalau nak main kejar kejar.

Marah Mat Sabu nih!!!

JANGAN KAU SEBUT NAMA NORMA!!!
HAHAHAHA......

Shah Qamary 9 September 2009 at 02:30  

dlm byk2 pilihanraya pun pas telah menyerlahkan betapa mereka ketandusan pemimpin. utk menyepikan kelemahan mereka ini, pas dgn xmalunya meletakkan calon luar. bukan anak tempatan. dan masih jugak menang sbb penyokong2 dorang xpeduli faktor tu. bg dorang asal menang, YB tu xtau langsung psl kwsn tu pun dorang xkisah. tu hakikat.

tp umno ttp dgn tradisinya. teruskanlah tradisi umno. bekalkan setiap kawasan dgn anak tempatan kerana mereka lebih tahu apa yg rakyat mahukan, perlukan. siapa yg lebih kanan dlm parti itu tidak penting. ape yg penting ialah siapa yg lebih dikenali oleh penduduk dan semestinya bersih dr sbrg bentuk yg boleh diserang. pastikan calon xpernah berkhalwat, dan kalau ade anak, anaknye mesti bebas dari najis dadah.. heh..

pas nk taruk calon yg ade rekod khalwat mcm 'ustaz' mat sabu tu terpulang kpd mereka. kita siap sedia je nk serang. heh.. xgitu, kak norma??

Alfonso2009 9 September 2009 at 08:07  

Satu lagi tektikal dan teknikal strategi yang dilakukan oleh pembangkang bagi mengaburi mata kita. Setelah itu maka serangan serangan kepada calon, parti dan juga isu tempatan akan dilakukan kepada BN. Awas jangan kita terperangkap dalam strategi licik pembangkang ni.


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP