Monday, 12 October 2009

PRK N31 – PAS Kalah Tetapi PKR Yang Meroyan..!

Kisah ini berlaku semalam ketika hampir kepada waktu pengumuman keputusan PRK DUN Bagan Pinang……

Ada serombongan sahabat sahabat UMNO seramai tiga orang didalam sebuah kereta singgah di stesen petrol Petronas Port Dickson untuk mengisi minyak sebelum berangkat pulang ke Lembah Klang.

Sebaik sahaja tiba di Petronas salah seorang daripada mereka ini pula terserempak dengan rakan sepejabatnya yang dikenal pasti seorang “penjilat Tegar” PKR yang turut berada di Port Dickson untuk menyokong calon PAS dalam kempen PRK Bagan Pinang.

Mereka pun bersalaman dan bertanya khabar, dimana sahabat ini tadi telah “bergurau dan mengusik” rakannya si penjilat tegar PKR dengan kata kata “…Tahniahlah.., PAS menang lagi, besar pulak majoritinya kali ni....”

Tanpa disangka-sangka, rakan sepejabatnya itu hilang pertimbangan dan terlalu emosi cuba menyerang sahabat ini, mujurlah sempat dileraikan oleh sahabat sahabat yang lain… Tetapi si penjilat tegar PKR itu mahu terus menyerang dan mencabar sahabat tadi untuk “bertumbuk” dengan kata kata “.… Kau nak cari gaduh ker..? Marilah aku tunggu…”

Demikianlah didikan dan tunjuk ajar yang dapat diwarisi oleh penjilat penjilat fahaman Anwarisme, mereka hanya akan menerima hakikat sekiranya sesuatu keputusan itu memihak kepada mereka sahaja...!

Sahabat tadi menceritakan bahawa beliau amat terkejut dan kecewa dengan reaksi rakan sepejabatnya itu kerana sungguhpun berbeza idealisme politik tetapi sepanjang waktu dipejabat beliaulah yang banyak membantu rakannya itu….

Tahniah diucapkan kepada pengundi pengundi DUN Bangan Pinang yang telah secara beramai ramai kembali menyakini UMNO-BN, semoga disinilah bermulanya titik tolak kebangkitan sokongan kepada kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak!

SYABAS RAKAN RAKAN BLOGGERS PRK N31
Timbalan PM merangkap Timbalan Pengerusi BN bagi PRK N31 DUN Bagan Pinang, Tan Sri Muhyiddin Yassin ditemani oleh Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan mendapat taklimat oleh rakan rakan Bloggers yang beroperasi di Command Centre DUN Bagan Pinang

22 comments:

YANG GAMBI 12 October 2009 at 11:33  

Salam kemenangan,

Allah tidak selamanya memakbulkan segala perbuatan jahat PAS, rakyat telah di buka mata hati mereka untuk melihat segala penyelewengan yang dilakukan pemimpin-pemimpin PAS yang menjual maruah bangsa dan agama untuk jawatan dan kuasa……..

Arif Omar 12 October 2009 at 11:38  

dia tak belajar kada dan kada' tu. sekadar sembahyang lima waktu sehari semalam aje. kalau saya , hempok aje balik biar dia rasa. nak tunjuk gagah dia, gagah orang dia tak fikir. tahniah bn

TakerRules95 12 October 2009 at 11:59  

DUN 31 Bagan Pinang ini ke yang hadiah kau dapat? baru 7-2 nak kecoh dah?

Anonymous 12 October 2009 at 12:32  

tahniah kepada kerja kuat kawan blogger n31 semua..

Anonymous 12 October 2009 at 13:16  

Memamg kwn bro dah hilang akal, lain kali panggil bro Arif Omar biar dia hempok. Dia tak tahu ke bulan memang tak ade tempat di Bagan Pinang . Orang kat sana pergi kelaut naik perahu (Perikatan)sampai pantai ,ikan ikan tu dikumpul kemudian timbang dacing(BN)balik rumah buat kerja lain lain dah tak masa nak tengok bulan mata dah mengantuk.

Anonymous 12 October 2009 at 18:13  

Saya pengundi Dun Bagan Pinang. Parlimen Teluk Kemang di menangi oleh PKR pada GE yg lepas. Semenjak PKR menang Parlimen Tlk Kemang, projek jalan Tlk Kemang-Pasir Panjang-Sengkang-etc di hentikan atas sebab dendam kesumat Umno walhal itu duit rakyat. Kerajaan Negeri adalah UmnoBN, kerajaan Persekutuan adalah UmnoBN.

Jadi pengundi Cina dan India (yg mengundi ikut bijaksana dan bukan sentiment) telah memilih Isa Doraemon sebab Isa akan melaksanakan segala projek yg di berhentikan itu. Kalau kita undi Pas, kita akan di boikot oleh kedua2 kerajaan negeri dan federal dan apa pun kita tidak akan dapat.

Pilihanraya yg penting adalah PRU akan datang dimana kita akan singkir UmnoBN dari negeri dan federal. Ok tuan2 ada faham?

MAN5958 13 October 2009 at 00:58  

Khas kepada pnyokong taksub PR… jngnlah kamu dengan sewenang-wenangnya memburuk dan memfitnah seseorang… Mungkin memang sudah menjadi lumrah penyokong PAS jikalau PAS menang akan bercerita baik,telud dan akan bercakap BN akan tenggelam tetapi kalau kalah inikah ayat seseorang manusia yang beragama islam? Ingat ‘sesungguhnya agama disisi allah itu adalah islam….maka seorang islam jngnlah menakbur fitnah dan mengeji umat sesama islam.., allah itu maha adil lagi maha kaya dia sentiasa membuka pintu seluas-luasnya untuk mereka yang sentiasa ingin bertaubat…dan kamu pengikut PAS bukannya wali, rasul dan nabi…. Yang mudah menghukum dan mencaci seseorang umat islam. Adakah ini dinamakan penjuangan PAS..? Parti yang berpaksikan islam…wallahuallam…. ‘Ukurlah baju badan sendiri’ sebelum mudah untuk mengata dan mencaci seseorang. Kembalilah kepada Ad-Din… yang boleh kita berfikir waras dan bukan dengan niat tertentu untuk kita memperjuang niat seseorang yang inginkan jawatan tertinggi P.M…. Wallahuallam

Anonymous 13 October 2009 at 09:20  

Teruk betul org bagan pinang, pengalaman di bukit gantang elok je gerai2 dibuka, BN ada, PAS pun ada, takde gaduh2.

lantak kau org lah, org dari selangor sampai kelantan dah tak nak kat BN ni, kau org jilat le BN tu sampai bila2.

Anonymous 13 October 2009 at 12:05  

dah kalah buat cara kalah.. kalau menang lagi la dasyatnya komen..

Ni bukan kalah ceput-ceput, ni kaw-kawa punya

Satakat menang seribu dua boleh nak komplen lagi.. ni kalau super hero dah tahap superman ke ultraman nni..

Kalah tu PAS macam giant yang kena tko ngan ultraman gaban

Zahhhhh !!!!!

Anonymous 13 October 2009 at 12:11  

enyokong pas sekalian, barang harus kita kembali kepada pembinaan negara dan pemilihan pemimpin, tak mungkin dengan pas dapat membentuk kerajaan dengan hanya 90 kawasan yang ditandingi.. untuk menjadi kerajaan simple majoriti pun kurang-kurang seratus ke atas, retorik nak jadi negara malaysia negara islam adalah benar.. dengan bergabung dengan PKR dan DAP barulah cita-cita politik itu termakbul. Persoalannya mahu DAP dan PKR membenarkannya berlaku..matlamat perjuangan DAP sudah jelas begitu juga PKR, Dalam PKR kita lihat yang melayu islam untk jawatan tertinggi hanya beberapa orang aje, DSAI, Syed, Azmin Ali yang lain semua bukan beragama islam, bila mereka berpakat denga Dap sudah tentulah bilangan non muslim akan menjadi dua, tiga kali lebih ramai.. berapa kerusi melayu dapat, berapa barisan kabinet orang kita. Kami melihat keseluruhan pembentukan kerajaan dan pemimpin itu, Itu sesab kami menolak PAS, kita laung kabaikan islam namun mungkin masa depan akan hancur kira kita tidak bendung awal-awal.. adakah penyokong PAS mengambil kira perkara ini.. PAS meruapakan sebuah parti yang amat baik bagi kami.. tetapi kebaikan itu akhirnya akan membinasakan umat islam di tanah air. kecuali bermuafakat..

Anonymous 13 October 2009 at 12:17  

Ketua Wanita Ipoh Barat keluar PKR
Okt 13, 09 10:43am
Ketua Penerangan Wanita PKR cabang Ipoh Barat Faridatul Azlina Ahmad Tanjizi semalam mengumumkan peletakan jawatannya dan keluar daripada parti itu.

Peletakan jawatan itu dikatakan berikutan krisis antara Ketua Wanita PKR Perak Fatmawati Salim dengan Wanita PKR Ipoh Barat.

"Fatmawati dengan sewenang-wenangnya merampas hak AJK (anggota jawatankuasa) apabila mengeluarkan notis mesyuarat pemilihan AJK baru pada 24 Okt ini tanpa pengetahuan mereka," katanya kepada pemberita di Ipoh.

Beliau mendakwa kira-kira 100 anggota Wanita PKR cabang Ipoh Barat memberi kata dua kepada Fatmawati supaya meletak jawatan dalam tempoh 14 hari dari sekarang.

Katanya, anggota terbabit termasuk barisan kepimpinan peringkat cabang berkenaan yang tersingkir selepas pimpinan negeri mengeluarkan notis mesyuarat pemilihan AJK baru pada 24 Okt ini. BERNAMA

Anonymous 13 October 2009 at 16:18  

Aku ckp dh org PAS ni akidah die sesat..cube korang tgk..org PAS mn brani ckp pasal Islam lg..modal idorg rasuah..bapak rasuah ade kt diorng..tp ditutup rapat..sealed! xnk mngaku!

Nik Ajis tuh lg berdosa besar, samakan Tuhan dengan makhluk yang hina ni, samakn hukum najis lembu dengan najis babi..mcm2 lg kemunafikan dan mungkar..

Ceramah ni..mengumpat, ghibah, fitnah, mengata, mengadu domba sudah menjadi makanan org2 PAS..

PAS rase selamanya Kelantan akan jadi kubu tp awas doa adalah senjata paling kuat untuk lawan kejahatan mulut org PAS..


hampir seluruh org PAS jd penjilat PAS yang seat tu ok plak?

kumb@ng 13 October 2009 at 16:48  

relax arr bro-bro umno semua... kalau umno rasa umno benar tunjukkan kebenaran... buat seruan jihad ini, amal makruf nahi mungkar!!! halang BEYONCE datang Malaysia!!! kita sensitif dengan isu palestin tapi biarkan penyanyi dari negara yang menyokong israel datang ke malaysia! Ayuh pemuda-pemuda umno semua!

Anonymous 13 October 2009 at 17:01  

Ehhh bro2 PAS/PKR..klu pemimpin ko tu jantan, Islam tulen xpyh tengok kuman sebarng laut.. ko pegi tutup kilang arak kat Federal Highway tu!!

Bile nk wat hudud di Kelate ckp cm sampahh..hampehh..penipu je..20 thn retorik...

Anonymous 13 October 2009 at 17:03  

Orang yang laungkn Islam tkhenti tu lah tnjukkan dlu..ini ckp UMNO tk Islamik, politik suku, agama suku..(ni ayat Nik Ajis Al-Miunafiq) so..PAS pegilah lawan...cmne leh lawna polis, baring atas jalanraya lawan Raja, inikan plak simple matter..takut ke? nk kn ajak pemuda UMNO..

PAS bacul!!

cikgu 14 October 2009 at 07:12  

kemenangan Be End di N31 adalah satu manifestasi bahawa rasuah dan perasuah adalah amalan yang patut dimaktubkan dalam budaya Malaysia.

eden 14 October 2009 at 12:15  

ape la korang, dalam ni pun nak bertekak mcm budak2. sape sokong ape diam2 sudahlah. buat malu melayu je kat kaum lain. korang ingat Allah SWT tu nak biarkan je ke org rasuah2 ni. tak kira perasuah tu BN ke PKR ke PAS ke sume akan terima balasan setimpal. Lebih baik fokus nak majukan melayu yg dah nak ditindas di tanahair sendiri.

Detguaq 14 October 2009 at 16:11  

Bila hakikat bukan lagi sesuatu yang mudah ditelan, maka kesumat menjadi hamburan bibir yang pucat menghijau.......

Anonymous 15 October 2009 at 17:46  

PAS nak UMNO tak jihad.. tak Islam.. siap cabar nak suruh henti konsert beyonce.... ko jalankan HUDUD ko tu dulu.... Ko gi bakarlah kilang arak kat Shah Alam tu... kan semua negeri ni korang punya....

Cakap berai pasal Islam... dulu cakap UMNO kafir pasal bersama MIC dan MCA... sekarang.... diaorglah kafir bertopengkan dan berjangutkan Islam... melalak tiap malam mengutuk jer keje kat bagan pinang ni macam org tak cukup akal.....

Anonymous 15 October 2009 at 23:13  

Wahai Cikgu bangang..ko ni cikgu sekolah PASTI ke kerjn.. k sedar le bapak perasuah nk cikgu perasuah tu ade dlm Pakatan Rakyat-Pakatan Haram Jadah tu..

Nape tutup mate nk psiko plak Pakatan Haram Jadah rompak duit rakyat Selangor tu diam2 je x sebut..porahhh..br 11 bulan..kedarah duit negeri mcm dracula..Cina DAP lagi kuat perasuah..dh lame idam nak sapu harta rakyat.. DAP PKR klu tdbir Malaysia mau dijual separuh Msia kepada Singapore..Sabah jual pd Filiphn..pastu pemimpin Pakatan Haram ni lari pegi luar negara hidup mewah sana..cntekkk..

Anonymous 15 October 2009 at 23:17  

En cikgu ni dh kena 'layan' dgn Al Juburi ker..tobat le cikgu!!..nnt mati tksempat mintak Nik Ajis ampunkan dosa..sbb die pun byk dosa menysatkan umat dh..

PKR lagi dhsyt kan makan rasuah..cantas mencantas..nape sembunyi?? human rights? freedom??

Anonymous 15 October 2009 at 23:20  

the author name.."cikgu"..u ar shitttttttts..damm u!!

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP