Monday, 14 September 2009

Edisi PRK : Antara Sebab Pakatan Perlu Ditolak Rakyat


Gambar : Mana pegi sakit yang didakwa serius satu ketika dulu ?

1. Anwar Ibrahim ditolak oleh maoriti kaum beliau sendiri. Beliau merupakan pemimpin yang korup dan pernah disumbat di dalam penjara kerana salah guna kuasa. Beliau peminat aktiviti luar tabii dan peliwat yang masih lagi tidak mahu mengaku kepada tuhan beliau sendiri!

2.Kebanyakan pemimpin-pemimpin Pakata Rakyat merupakan ahli politik yang amatur dan tidak mempunyai pengalaman di dalam menguruskan sesebuah kerajaan. Mereka itu hanya bertindak seperti 'mulut murai' dan pengkritik yang hanya pandai mengkritik tetapi sebenarnya tidak mampu memberi alternatif lain kepada apa sahaja yang mereka kritikkan itu.

3. Ada pemimpin Pakatan Rakyat yang menjadi 'bidan terjun' dan'tangkap muat' di dalam kawasan pilihanraya PRU-12 yang lalu. Kewujudan calon-calon hanya sekadar untuk mencukupi kuota calon pilihanraya tanpa sebenarnya mengharapkan mereka akan menang kerana mereka tahu mereka tidak layak diangkat menjadi wakil rakyat di tempat itu.

Mereka tahu mereka hanya pandai merepek dan membuat bising sahaja kerana itulah kerja mereka selama ini iaitu membangkang apa sahaja yang kerajaan mahu lakukan. Mereka hanya pandai mencari kesalahan orang lain tanpa mereka sendiri pandai untuk menjaga diri sendiri.

4. Ada juga pemimpin yang ditolak mentah-mentah oleh penduduk kampung halaman mereka dan berhijrah ke tempat lain dengan harapan penduduk di kawasan baru itu tidak tahu kelemahan dan keburukan beliau seperti yang berlaku di kampung halaman sendiri.
Pulau Pinang mempunyai beberapa calon Pakatan Rakyat seperti itu contohnya Ketua Menteri yang berasal dan tidak diterima oleh penduduk kampung halaman beliau sendiri di Melaka.

Kerana itulah Selangor, Perak dan Pulau Pinang sentiasa bergolak dan tidak nampak profesionalisme di dalam pemerintahan Pakatan Rakyat. Mereka hanya pandai menyalahkan orang lain di atas segala kelemahan yang mereka sendiri lakukan.

Yang menariknya ialah, mereka berterusan berlagak pandai dan sombong seperti mereka tahu semuanya sehinggakan kebanyakan gerak kerja mereka jelas menunjukkan kebodohan dan ketidak cekapan mereka mentadbir negeri itu.

Kadangkala, mereka akan cuba menutup kelemahan mereka dengan mencipta sesuatu isu yang biasanya remeh temeh dan kadangkala menggelikan hati.

Contohnya, YB Rodziah dari DUN Batu Tiga membuat laporan polis kerana ada yang mahu merogol beliau!

"Biaq betoi! Dia ni cun melecun ka " kata kawan penulis. "Kalau ya pun, cermin la diri itu dulu YB. Tak da orang yang teringin lah YB. Umoq pun dah lanjut. Nak termuntah la YB!" tambah kawan penulis.

sumber : http://novandri.blogspot.com/2009/09/nizar-lv2-anwar-korup-ditolak-oleh.html

7 comments:

kita 14 September 2009 at 16:58  

Merujuk gambar diatas, aku pernah tengok video berkenaan anwar ibrahim dipapah nie tetapi bila sampai ke hospital beliau boleh bangun dan berjalan dengan sihat.

PADANGBOLA 14 September 2009 at 18:34  

iyo la sakit tu...pembongak jo Bro ABI ni...yang kelakar laie ramai pulak cian kek Bro ABI...hai bilo la engkorang nak sodar jang!

Fokus 1 MALAYSIA 15 September 2009 at 02:05  

wayang dia dulu berhasrat utk memcahkan malaysia. org melayu mudah kesian bla tgk org sakit mcm ni. sebab tu bila umno bersatu katakan dia pengkhianat...senyap terus tak jadi saman...

Panglima Perang Cyber 15 September 2009 at 09:25  

ye benar...dia memang tak berani jika kita bersatu.

PemudaRasah 17 September 2009 at 15:38  

Woi pencacai UMNO-BN orang sakit pinggang memanglah macam tu tak leh nak berjalan lama. Kalau nak bangun jalan sekejap-sekelap boleh lah. Ko tak kena lagi boleh la ko cakap di berlakon. Orang muda akan ajar UMNO pada pilihan raya kali nie. Tak payah lah ko cakap nak bersatu, sesama ko pun asyik gaduh ajer. Pi gi dah.....

PemudaRasah 17 September 2009 at 15:43  

Ko cakap Dato Seri Anwar pengkhianat, ko ader bukti ker??? ko cakap takda fakta langsung. Ko tak tau ker berapa banyak pemimpin ko yang gadai tanah orang melayu dan jual kat orang asing?? berapa banyak orang melayu yang miskin dan susah yang tak ditolong. SIAPA YANG SEBENARNYA PENGKHIANAT?????

semaremas 22 September 2009 at 02:25  

wahai pemuda rasah. Kamu gelisah kerana kebenaran diperkatakan mengenai 'idola' kamu. Hata, 1 billion bukti nyata di hadap kan di muka kamu , kamu tetap tidak akan nampak kebenaran itu kerana penipuan terlalu tebal di wajah kamu. Mujurlah orang muda ( yg akan jadi tua dlm 50 tahun lagi dan kemudiannya akan di ajar pula oleh orang muda pada waktu itu ) tidak akan mengajar pihak yang benar tapi akan memberi pelajaran kepada pihak kamu sehinggakan tiada tinggal walau sebutir debu pun.
Tentang gadai menggadai tanah ada ke kamu fakta untuk menyokong fitnah kamu itu atau hanya nak tutup kesilapan besar pemberian tanah 999 tahun; pembangunan tanah di spjg sg Kelang (milik Melayu) oleh sykt Singapura dan tanah pembinaan kuil tak termasuk lagi isu penternakan khinzir. Blom lagi masuk isu ayat-ayat suci Quran yg dipermainkan olh golongan kamu dan blom lagi masuk isu tak nak bersatu dan isu kunci syurga yg dipegang oleh pemimpin kamu, itu belom lagi isu mempersoalkan hak istimewa Melayu dlm perlembagaan.
Pada fikiran yg waras lagi cerdik, pemimpin2 kamu lah yang akan menggadaikan maruah dan bangsa Melayu termasuklah agama Islam di tanah ini.
Oleh itu, marilah masuk ke dalam barisan kami ini dengan penuh keinsafan akan kesilapan diri kamu kecuali jika kamu merasakan bahawa 50 tahun yg akan datang kamu masih lagi mempunyai agama, maruah dan tanah yg boleh kamu pertahankan dan di pertahan kan oleh pemimpin2 'idola' kamu.


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP