Saturday 10 October 2009

Kad Raya Deepavali: Langkah terkini pakatan untuk mengelirukan masyarakat India terhadap BN




1. Kad ini yang ditulis dalam bahasa Tamil mempunyai lambang tiga parti (dua lagi tak bertanding) adalah langkah terkini dan terdesak untuk mengaburi masyarakat India lebih-lebih lagi menjelang Deepavali.

2. Untuk makluman rakan-rakan, (setelah berbincang dengan rakan dari kaum India), didapati kad ini berunsur hasutan supaya menolak BN dan cuba menanamkan dalam minda penerimanya bahawa apa sahaja kerajaan BN lakukan adalah helah untuk memancing undi orang India, sedangkan orang India masih ketinggalan.

3. Hakikatnya hak masyarakat India di Malaysia tidak dinafikan, buktinya ramai dari kalangan mereka telah berjaya di bawah pemerintahan BN seperti Ananda Krishnan, Tony Fernandes dan ribuan jutawan India yang memiliki pusat membeli-belah, hartanah, restoran, firma guaman dan sebagainya(lihat Majalah Asiamoney).

4. "Masyarakat India di bawah Tan Sri Isa Samad terbela dan selamat tetapi masyarakat India di Kg. Buah Pala, Pulau Pinang sengsara macam nak kiamat" Siapa yang memerintah Pulau Pinang sekarang?....

5. Justeru, dakwaan masyarakat India dinafikan hak, dipinggirkan dalam pelbagai bidang adalah merupakan propaganda murahan pakatan dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang.

2 comments:

Pemburu Syahid 10 October 2009 at 11:30  

Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada terus menerus menjadi parti rasuah. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada penyelewengan. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

Jika anda sayangkan UMNO, selamatkan UMNO daripada terus menerus dikotori oleh perompak harta rakyat. Anda mampu melakukannya dengan MENOLAK ISA SAMAD.

Pendek kata, UMNO akan mampu diselamatkan jika tiada lagi manusia seperti Isa Samad di dalam UMNO. Isa Samad hanya boleh dinyahkan daripada UMNO jika beliau kalah di Bagan Pinang pada 11 Oktober nanti.

Anda tidak perlu mengisi borang PAS tetapi anda mampu membersihkan UMNO dengan memBERIKAN UNDI ANDA KEPADA PAS.

Khairi Jalalluddin 10 October 2009 at 13:01  

Pemburu Syahid.. cadangan anda itu bukan nak selamatkan UMNO.. tetapi nak menjahanamkan UMNO :) ... banyak cara lain yang lebih bijak dari cadangan anta.., untuk memperkasakan UMNO harap Pemburu Syahid sokong UMNO.. "adakah nak pergi Johor tapi naik bas ke Kelantan, itu bukan cerdik.. itu bangang namanya :) sorry.." Selamat Hari Raya


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP