Wednesday 7 October 2009

DJIN DAN DJUN MERUNGUT CERAMAH KURANG SAMBUTAN.?



DJIN : MANO POI CULAI WARIS KITO MALAM NI...KOSONG YO..?
DJUN: ONTAH MANA POI EAA..DAH TAK MINAT TIKET FREE KOSYURGO AGAK EAA..!!!

DIBERITAKAN SAMBUTAN TERHADAP CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG KURANG MENDAPAT SAMBUTAN DARI PENDUDUK TEMPATAN. PALING-PALING JUMLAH YANG HADIR KURANG DARI 20 ORANG DIMANA SEBAHAGIANNYA TERDIRI DARI WARTAWAN.

DIMANAKAH SILAPNYA...?ATAU APAKAH RAKYAT TELAH MULAI JEMU DAN MUAK DENGAN CERAMAH DAN KEMPEN PARTAI-PARTAI POLITIK YANG MENGHIDANGKAN CERITA STEREO TYPE...ATAU DALAM BAHASA MUDAHNYA ISU-ISU RETORIK BASI YANG SAMA DI ULANG-ULANG ?

YA..APAKAH ITU PERTANDA MENUNJUKAN BAHAWA RAKYAT TELAH SEMAKIN BIJAK BERPOLITIK. RAKYAT MAHUKAN PERUBAHAN...MAHUKAN KEMAJUAN UNTUK TERUS HIDUP DAN MENGISI PERUT...RAKYAT BAGAN PINANG TAK MAHUKAN JANJI-JANJI MANIS UNTUK HIDANGAN HALWA TELINGA SAHAJA.

WELL...ITULAH HAKIKATNYA..TIDAK DAPAT DINAFIKAN BAHAWA RAKYAT TELAH KIAN SEDAR HANYA UMNO/BN YANG TERBAIK DAN PALING SESUAI UNTUK NEGARA MALAYSIA.TO UJANG-UJANG DAN WARIH-WARIH DI BAGAN PINANG..DEN PUJI..KAU SOMEMANGEAA..BIJAK...TAK DAPEK DIPERBODOH DEK POMANGKANG...HUHUHUHU...HIHIHI..!!!

5 comments:

Anonymous 8 October 2009 at 10:01  

Undi hantu PAS sedang berehat. Awas lah undi hantu semasa hari mengungi. Perhatilah ahli PAS yang mengundi paling awal. Lepas itu mereka bergerak mengundi kali kedua. Harap pihak berkuasa memantau

Anonymous 8 October 2009 at 10:07  

Penjaja ini tak perlu risau, walaupun tiada jualan mereka tetap di bayar oleh PAS untuk datang ke Bagan Pinang. Setiap kutipan ceramah PAS, 40% akan di bayar ke penceramah PAS, 30% ke peniaga dan baki kepada penganjur. Setiap gerai mana ada tuannya yang menunggu pelanggan. Mereka biarkan begitu sahaja sebab kos overhead dah dapat pulangan

Anonymous 8 October 2009 at 12:39  

pegi tangkap gambar masa takde program memangla takde orang ngok betul kau nih

MAN5958 8 October 2009 at 12:52  

Wahai masyarakatku sekalian....

Soalan yang diajukan

1.Dalam dunia nie negara islam dan negara mana yang tak main rasuah...?Fikirlah sendiri....

2.Kamu semua memang pandai bermain kata-kata...? Tetapi sedar tidak kamu semua... adakah kamu bijak dan cerdik...? Apakah dah jadi Perak,Selangor dan Penang?....

3.Masyarakat melayu islam memang hebat mengata,mengutuk dan mencaci...? Tetapi selepas diberikan jawatan adakah perlaksanaannya perfect..? Lihat apa yang terjadi di Selangor....?

4.Harus kita ingat jngn percaya kepada seorang lawyer pun sbb mereka ini yang pemubunuh kita semua...lebih-lebih lagi lawyer PR sanggup membuatkan fakta yang salah jadi betul...fikirlah....terlalu ramai pemutar belit didlm PR....?

5.Adakah didlam PAS,PKR dan DAP tiada yang memperlakukan rasuah...? Tapi kenapa masih lagi diberi kepercayaan oleh masyarakat yang tidak bijak..?

6.Lihat satu lagi persoalan ini khas ditujukan kepada pengikut PKR...siapa yang membawa PKR pada tahun 1997/98....? Soalan saya dimanakah

1.Dr.Chandra Muzaffar
2.Zainur Zakaria ( Bekas calon ahli parlimen)
3.Saudara Ruslan Kassim
4.Lokman Adam
5.Ezam Mohd Nor

Mereka ini yang bnyk berjasa dlm PKR sehingga disegani tetapi meraka pulak yang dihina dan dicaci...sbb mereka lari dari PKR, disbbkan ideologi yang dimainkan oleh MT India dan Cina dlm PKR la.. yang membuatkan PKR sendiri terjebak dalam unsur RASUAH dan tidak TELUS dlm sesuatu perkara.Ini dinamakan KEADILAN...? sedarlah wahai bangsaku semua... mereka yang tinggal didalam PKR adalah orang UMNO yang tiada jawatan dan kaki merajuk tidak dipilih olek akar umbi.

Untuk penyokong PAS khasnya....satu saja soalan yang ingin diutarakan....PAS adalah parti yang memperjuangkan islam...kamu semua terfikirkah...adakah cerita dan maklumat yang kamu terima itu benar atau tidak..(selain dari isu rasuah)? Adakah maklumat yang diperolehi itu kamu dapati dari depan mata kamu sendiri, didengar sendiri? Setiap dakyah yang kamu semua terima itu jika salah dan tidak benar berdosa jawapannya. Ingat PAS memperjuangkan islam secara kesuluruhan jadi sedarlah wahai kamu segala penipuan yang dibawa oleh PR itu sememangnya tidak benar dan palsu demi menegakkan benang yang basah... Jngn terlalu emosional berfikirlah demi bangsa dan agama kamu...Jadi aku merayu kembalilah kepada basic islam Ad-Din....untuk memperkukuhkan barisan kita. Secara keseluruhan apa yang kamu dengari bersikap bijaklah dan cerdik....jngn terlalu terpedaya kepada anasir yang jahat dan tidak benar. Allah maha kaya dan adil...kita lihat siapa yang benar dan tidak benar.

Mengenai ceramah nie...aku tang hadir sendiri dan melihat keadaan. Astarfirullahalazim....

Anonymous 8 October 2009 at 17:30  

tengah solat isyak amik gambar... memang la takde orang semua gi solat... yg amek gambo tu tak solat ke?


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP