Wednesday 7 October 2009

Calon PAS Tidak Disukai Kawan




Cerita nie Tokey dah dengaq lama dah. Masa nak ambik jadi calon belah PAS N9 tak setuju. Paling kuat bantah PAS kawasan. Alasan depa, Zulkifly bukan oghang situ. Kawasan dia pun reject Zulkifly. Depa tau, makcik yang duduk 500 ela dari rumahnya pun Zulkifly tak boleh nak tolong nie pasti jadi isu.

Oghang cakap, Zul walaupun Pesuruhjaya PAS N9 dia tak cekap mentadbir. Dengan anak buah dia sombong. Dari kecil sampai ke tua dia tak bercampur oghang. PAS letak dia pun sebab dia oghang kuat N9 tapi tak kuat mana pun. Nie strategi kata PAS Pusat kerana menggunakan formula Permatang Pasir yang letak oghang no.1 Penang.

Gambar atas adalah salah satu contoh tanda protes akar umbi pada calon PAS. Nama dia depa saja tulis salah. Nak kasi malu kat Zulkifly. Kalu nak ikutkan banyak lagi kebocoran calon PAS dan jentera. Paling hangat kerjasama jentera kawasan dan negeri langsung tak koordinet. Depa memang bangkang habis kat calon nie.

Itu pun ehsan PAS pusat yang letak dia. Cubalah tanya oghang PAS Teluk Kemang dan Bagan Pinang. Depa pasti protes kat calon nie.

Tokey - Adakah calon yang tak disukai kawan wajar jadi suara Bagan Pinang. Macam mana nak buat kerja? Tepuk dada tanya selera.


1 comments:

Anonymous 7 October 2009 at 21:58  

Dengan tinggal beberapa hari lagi, Umno dijangka mengekalkan Dun Bagan Pinang dengan majoriti yang selesa.Menurut pemerhati, Pas jauh tertinggal di belakang terutamanya untuk undi Melayu, seperti analogi pertandingan lumba lari antara arnab dan kura-kura. Dalam keadaan biasa dan realistik, arnab akan menang. Isu rasuah calon Umno tidak sedikit pun menggugatkan beliau yang dilihat mesra, mudah didekati dan humble. Tahniah untuk bakal Menteri Besar Negeri Sembilan yang baru...


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP