Thursday 17 September 2009

PRK N31: Isu Panas Bagan Pinang

Berikut antara isu yang dimainkan pihak pembangkang di PRK N31 Bagan Pinang dan perlu diberi perhatian serius oleh BN:-

1. 13 peniaga di Port Dickson dikatakan kecewa diarahkan keluar kerana gerai perniagaan mereka akan dirobohkan oleh MPPD untuk dinaik taraf dengan pelbagai kemudahan baru bagi keselesaan pelancongan.

2. 16 buah pantai di Port Dickson yang menganjur dari km 3 hingga km 21, terutama Pantai Teluk Kemang, Pantai Saujana dan Pantai Blue Lagoon dikatakan terhad untuk orang awam. Dilaporkan bahawa ketiadaan laluan dan papan tanda ke pantai berkenaan disebabkan kawasan pantai tersebut dipagari oleh banglo-banglo persendirian dan swasta serta rangkaian hotel yang seolah-olah menjadi hak milik persendirian walaupun pantai telah diiktiraf sebagai harta awam di bawah undang-undang.

3. Pantai Port Dickson dikatakan kotor yang menyebabkan para pelancong dan orang tempatan geli geleman hendak ke pantai. Dikhabarkan juga banyak saluran paip kumbahan tidak terawat disalurkan terus ke pantai.

4. Kerajaan dikatakan tidak menghargai jasa tentera kerana penyerahan tugas Panglima Angkatan Tentera Jeneral Tan Sri Abd Aziz Zainal kepada Panglima Angkatan Tentera yang baru tidak dilakukan mengikut kebiasaan tradisi ATM. Tiada acara perpisahan rasmi untuk bekas Panglima Angkatan Tentera tersebut.

5. Dilaporkan pihak tentera harus perkudakan UMNO dan PAS untuk kepentingan ATM demi pertahanan negara dan nasib para perajurit.

6. Lebuhraya Seremban-Port Dickson dikatakan tidak berdaya maju serta R&R di laluan berkenaan dikatakan terbiar dan secara tidak langsung telah memberikan imej buruk kepada Port Dickson.

7. Isu perumahan terbengkalai di Bagan Pinang yang melibatkan:-

Taman Crystal Bersatu, Port Dickson
Pemaju : Maju Properties Sdn. Bhd.

Taman Anggerik, Pekan Si Rusa , Port Dickson
Pemaju : Smart Project Sdn. Bhd.

Green View Resort Homes, Port Dickson
Pemaju : Eurodec Development Const. Sdn. Bhd.

8. Projek menaik taraf jalan Port Dickson ke Pasir Panjang dikatakan telah lama terbiar dan terbengkalai.

9. Turut dilaporkan ada keluarga yang melarat di Bagan Pinang dengan pendapatan hanya RM20 sehari.

10. Elaun RM500 untuk guru Kelas Agama dan Fardu Ain (KAFA) Negeri Sembilan dikatakan terlalu sedikit.

11. Dilaporkan penduduk Negeri Sembilan sering terputus bekalan air terutama semasa musim perayaan disebabkan kelemahan pengurusan pihak Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS).

12. Dan bla...bla...bla...



p/s: Apo yang buek den musykil, bukan ko daripado 5 Dun dalam Parlimen Teluk Kemang, 2 Dun adalah milik PKR, 1 Dun milik DAP dan Ahli Parlimen Teluk Kemang sendiri adalah orang PKR. Malah daripada 36 Dun di Negeri Sembilan, 15 daripada DUN tersebut dikuasai oleh pembangkang. Dalam maso 2 tahun ni, apo yang Adun dan Ahli Parlimen pembangkang ni buek untuk setelkan semuo isu ni? Takkanlah bilo nak PRK baru nak bising? Sobolum ni tak cubo setel ko masalah ni sumo? Bilo takdo kuaso tau pulak memokak, tapi bilo dah ado kuaso tak ngoti pulak buek kojo. Hontam yolah.

(Sumber: http://paneh.blogspot.com/)

0 comments:


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP