Tuesday 8 September 2009

PAS SUDAH MULA HIDU KEKALAHAN


Seperti biasa, tempat yang mereka jangka akan kalah, maka awal-awal lagi mereka telah pukul canang kononnya pengundi pos yang bakal menjadi penghalang kepada misi mereka mencapai kemenangan.

Samalah juga seperti Anwar Ibrahim, perbicaraan belum bermula lagi,dia juga sudah pukul canang kononnya mahkamah begitulah, beginilah.

Mungkin ini budaya mereka sejak azali lagi. Kesian pula saya melihat penyokong-penyokong mereka yang seolah tertutup terus minda dan menurut saja apa yang dikatakan oleh pemimpin-pemimpin mereka.

PRK Dun Bagan Pinang adalah ujian sebenar kepada PAS, jika mereka kata mereka mampu menggantikan UMNO dalam PRU ke 13,maka buktikanlah sekarang Jangan hanya cakap berdegar-degar tapi isi kosong.

Umno datang secara gentle bertanding di lubuk PAS iaitu Manek Urai tanpa sebarang alasan dan kerenah. Akhirnya Umno hampir-hampir menembusi kubu PAS.

Nah ! Sekarang masa PAS pula untuk membuktikan kepada rakyat yang mereka mampu menggegarkan kubu Umno. Bukannya sudah membuat onar sebelum bertanding.

Ayuh PAS ! Kita bertanding secara jantan. Selama ini BN sering menjadi tetamu di kawasan kamu, sekarang kamu menjadi tetamu di kawasan kami. Jangan takut, jangan gentar wahai PAS.

7 comments:

Anonymous 8 September 2009 at 17:37  

Umno bukan bertanding secara anak jantan tapi secara pondan kerana menggunakan semua jentera kerajaan walaupun dalam pilihan raya kecil.

PEJUANG CYBER 8 September 2009 at 17:51  

Pimpinan PKR, PAS dan DAP perlu mendidik ahli khususnya wakil-wakil Rakyat yang menang supaya bersikap toleran sesama kita. Jangan hanya mengejar pangkat (exco) dan mementingkan parti masing-masing dan melupakan undi dan dokongan rakyat jika ingin lama memerintah. Pakatan Rakyat yang di resmikan namanya akan terus disokong jika menunujukkan kesungguhan membela nasib rakyat.

PEJUANG CYBER 8 September 2009 at 17:52  

Saya ingin menyampaikan pandangan mengenai gabungan 3 parti politik PAS, DAP &PKR untuk bergabung menggunakan Pakatan Rakyat.
Akronim PR ini akan dimain2kan oleh orang lain pada masa hadapan antaranya :
- Penipu Rakyat / Pembohong Rakyat
- Perosak Rakyat
- Penderhaka Rakyat
dan lain2 lg(terlalu byk untuk dipermain2kan)..

Jika ia diulang berkali2, kemungkinan doa itu akan menjadikan 3 pakatan parti politik ini menjadi pakatan yang negatif (penipu, perosak, penderhaka dan lain2)

vesewe 8 September 2009 at 18:01  

If only the malays are a bit smarter, then BN won't win. The problem is malays are too damn stupid that they keep voting for BN. I don't know what poison BN gave to make them in this state.

kentanjim 8 September 2009 at 18:14  

Well written & well said!

UMNO and BN components are rotten by their selfish, abused power, arrogance, corrupted minds, greed, injustice, nepotism and crony system etc, after 50 years in power.

It is time to Look East Policy in Japan to kick UMNO and BN out in GE13. The Makkal Sakti people power by Pakatan Rakyat to rule Malaysia soon!

Rempit Jalanan 8 September 2009 at 19:24  

to vesewe,,----ape yg org melayu dpt kalu sokong pakatan..kuil lagi kah..ha3x

Sir Shah 9 September 2009 at 02:53  

dap n pkr pun perlukan melayu utk kebanyakan kawasan yg dorang menangi. kena ingat tu. dan caranya utk dapatkan undi org2 melayu beragama Islam ialah dgn memecahkan undi melayu dgn cara mempergunakan pas. PRK ini melibatkan umno dan pas. dan siapakah engkau (vesewe dan kentanjim) utk menyemak di sini utk mencaci n menghina melayu??? melayu undi umno/bn, maka melayu itu sendiri yg menikmati hak2 yg mereka sememangnya berhak. layaklah melayu itu dikatakan bodoh sekiranya dia mengundi parti dan pakatan yg akan menghapuskan hak2 istimewanya dan mempertikaikan kedudukan agamanya di dalam perlembagaan..


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP