Sunday 13 September 2009

MINTA ANWAR JAWAB

Jika posting sebelumnya, teman kita berbicara mengenai Seri Perdana. Kali ini izinkan saya berbicara tentang Kediaman Rasmi TPM, Seri Satria.

Seperti mana yang diketahui umum, perancangan pembangunan Putrajaya dilakukan semasa Tun Dr.Mahathir sebagai PM dan Anwar Ibrahim sebagai TPM.

Untuk pengetahuan umum, Kediaman Rasmi TPM direka bentuk oleh Anwar Ibrahim. Mungkin kerana beliau fikir beliau akan mendiami rumah tersebut untuk sementara waktu sebelum menjadi PM,maka segala reka bentuk mestilah mengikut kehendak beliau.

Yang menjadi persoalan kepada setiap pengunjung Seri Satria ialah, kenapa bilik bacaan (perpustakaan) rumah terbabit berada jauh dari kamar tidur utama.

Kamar tidur utama berada di tingkat atas, manakala bilik bacaan berada di tingkat bawah. Kebiasaannya mana-mana rumah yang ada bilik bacaan, ianya akan terletak berhampiran dengan kamar tidur utama. Tetapi tidak kepada rumah yang direka bentuk oleh Anwar Ibrahim.

Apakah motifnya ? Pelan jangka masa panjang !

Sejarah pernah membuktikan ada mangsa liwat Anwar yang pernah diliwat oleh beliau di dalam bilik bacaan di Kediaman Rasmi TPM yang lama. Sukma dan Dr.Munawar.

Sekarang anda mungkin boleh mendapat jawapannya kenapa bilik berkenaan berada jauh dari kamar tidur utama.

Tujuannya untuk mengelak Wan Azizah atau Nurul Izzah terdengar daripada luar jika ada orang mengerang keseronokan atau kesakitan.

Tapi syukur kepada Allah, Anwar tidak sempat mendiami rumah tersebut kerana dia dibawa ke banglo yang lebih besar di Sungai Buloh. Maka selamatlah bilik bacaan terbabit dari segala bentuk 'nodaan'.

RBF



0 comments:


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP