Wednesday 9 September 2009

BN PERLU MENGGERAKKAN JENTERA SEGERA DAN TERIMA SIAPA SAJA YANG AKAN MEWAKILI BN DI BAGAN PINANG



Isnin ini kita akan dapat mengetahui siapakah calon yang akan mewakili BN untuk mempertahankan kerusi yang telah ditinggalkan oleh Allahyarham YB Azman Mohd Noor yang telah pulang ke Rahmatullah di bulan yang mulia ini.

Allah lebih menyayangi beliau dan kini kita perlu menyambung kesinambungan perjuangan beliau untuk memastikan BN akan berjaya memenangi kerusi ini dengan majoriti yang lebih besar lagi.

Ini adalah satu cabaran yang sebenarnya amat getir kerana inilah merupakan satu kerusi yang menjadi dendam PKR kerana ianya merupakan kubu kuat dan kerusi yang paling ampuh milik BN.

Pastinya mereka kini menelan air liur keghairahan untuk memiliki kerus ini . Dua Dun dimenangi Oleh PKR dan satu DAP dan Parlimen di menangi oleh PKR.

Dalam pilihan raya umum lalu, Azman, 55, menang dengan mendapat 6,430 undi, menewaskan calon PAS, Ramli Ismail yang mendapat undi.Dalam pilihan raya umum lalu, DUN Bagan Pinang mempunyai 14,192 pengundi yang 66 peratus Melayu, Cina (10.5%), India (19.9%) dan lain-lain (3.5%).

Bagan Pinang merupakan kawasan DUN dalam Parlimen Telok Kemang. Empat lagi DUN dalam parlimen tersebut ialah Chuah, Lukut, Linggi dan Port Dickson.Dalam pilihan raya umum lalu, Parlimen Telok Kemang dimenangi oleh calon PKR, Datuk Kamarul Baharin Abbas.

Manakala DUN Chuah pula dimenangi oleh PKR, Lukut (DAP), Linggi (BN) dan Port Dickson (PKR).

Siapa juga calon yang akan mewakili BN di Bagan Pinang bukan satu persoalan kerana kita akan terus memperkasakan BN di Bagan Pinang dan akan memastikan bahawa BN akan mendapat sokongan padu dari rkyat dan pengundi Bagan Pinang.

Adalah lebih baik kita perlu bergerak segera tanpa memikirkan siapakah yang akan menjadi calon.

Wanita, Puteri dan Pemuda perlu mengadakan program berbuka puasa dan jika boleh bersahur bersama dengan rakyat dan pengundi di Bagan Pinang mulai sekarang. Kita sudah seharusnya meninjau keadaan rakyat di sana sekarang.

Siapa juga calon yang akan terpilih adalah calon BN yang wajib kita menangkan. Pengundi di DUN Bagan Pinang perlu diberikan perhatian sekarang dan perlu dikepung supaya anasir-anasir pembangkang tidak menyelinap masuk dan menghasut derta menabur fitnah kepada mereka.

Pengundi Bagan Pinang perlu menolak mereka dan perlu memastikan BN adalah merupakan Parti yang kuat di Bagan Pinang. BN boleh melakukannya dengan kerjasama dan gerak kerja yang padu serta bersatu.

Negeri Sembilan dan DUN bagan Pinang akan buktikan kepada Rakyat bahawa BN adalah parti yang masih relevan di Negeri Sembilan. ~ oleh: TepakBersulam untuk N31 bagan Pinang

4 comments:

Alfonso2009 9 September 2009 at 14:09  

Slm, boleh ke dapatkan keputusan PRU N 31 ikut peti undi?

ROSHATIKA 9 September 2009 at 15:01  

Alfonso2009 daripada mana? Ada facebook?

Local Fighter 9 September 2009 at 15:51  

Gerak kerja kempen kena agresif.

Jangan bagi pembangkang ruang dan peluang.

Khabar menyatakan PAS dan menyusup masuk ke dlm kem tentera.

UMNO masih terkial-kial. Tunjukkan bahawa UMNO adalah parti keramat rakyat N.Sembilan.

Detguaq 9 September 2009 at 16:31  

Kerja biar sistematik


Sila layari Channels N31

Blog Archive

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP